субота, 28 жовтня 2017 р.

КІНЕЗІОЛОГІЯ

9 кінезіологічних вправ, які змусять мозок працювати на повну потужність
Кінезіології — це наука про розвиток розумових здібностей і досягнення фізичного здоров'я через рухові вправи. Вона включає в себе комбінацію теоретичних і практичних знань з натуропатії, фізіотерапії, акупунктури, хіропрактікі, східної медицини, гомеопатії і т. д.
З допомогою прийомів кінезіології зміцнюється здоров'я, оптимізуються основні психічні процеси (пам'ять, увагу, мислення, мова, слух, уяву, сприйняття), підвищується розумова працездатність, психоемоційний стан.
Вправа "Гаки"
Щоб зняти напругу, заспокоїти нервову систему, зосередитися і швидко відновити психоемоційну рівновагу — необхідно сісти на стілець, схрестити ноги, поклавши кісточку лівої ноги на гомілку правої ноги.
Потім схрестити руки, поклавши зап'ясті правої руки на зап'ясті лівої руки, після чого з'єднати пальці в замок, так, щоб великий палець правої руки виявився поверх великого пальця лівої руки.
Вивернути з'єднані в замок руки перед грудьми «навиворіт», щоб зчеплені пальці були спрямовані догори. Дивитися прямо, погляд вгору, кінчик язика притиснутий до верхнього піднебіння (можна на вдиху притискати до твердого піднебіння кінчик язика, розслаблюючи його на видиху).
Посидіти в цій позі 1-5 хвилин до появи позіхання або до відчуття достатності.
Даний прийом (його можна виконувати також стоячи або лежачи) тільки на перший погляд здається простим. Кінезіологи стверджують, що при такому перехрещенні рук, ніг і пальців відбуваються складні процеси, що призводять до збалансованої роботі моторних і сенсорних центрів як кожного півкулі мозку, так і середнього мозку, який знаходиться прямо над твердим небом. При цьому досягається об'єднання емоцій і процесів мислення (посилення міжпівкульної інтеграції), приводячи до найбільш ефективної роботи (навчання) і реагування на події.
Вправа «Дзеркальне малювання»
Покласти на стіл чистий аркуш паперу. Взяти в обидві руки по олівцю. Почати малювати одночасно обома руками дзеркально-симетричні малюнки, літери, цифри. При виконанні цієї вправи розслабляються очі і руки. Коли діяльність обох півкуль мозку синхронізується, помітно збільшиться ефективність роботи всього мозку.
До речі, в кінезіології є такий цікавий прийом, не тільки корисний, але і захоплюючий. Більшість з нас виконують рутинні щоденні фізичні дії правою рукою (лівші — лівою). А що, якщо поекспериментувати, пробуючи чистити зуби, зачісуватися, брати в руки ті або інші предмети і так далі, іншою рукою? Дослідження показують, що виконання звичайної дії «незручною» рукою активізує нові ділянки мозку і допомагає розвивати нові контакти між клітинами мозку. Такі вправи дуже подобаються дітям.
Вправа «Вухо — ніс»
Лівою рукою взятися за кінчик носа, а правою рукою через ліве вухо. Одночасно відпустити вухо і ніс, плеснути в долоні, потім поміняти положення рук «з точністю до навпаки».
Вправа «Кочерга»
Підняту стопу вивернути всередину і по 8 разів качнути нею вперед і назад. Те ж іншою ногою.
Вправа «Святоша»
Ця поза підійде для розслаблення після роботи. Сидячи (можна стоячи або лежачи), ноги тримати паралельно, не схрещуючи. З'єднати попарно кінчики пальців обох рук, наче тримаючи невелику кулю, і розташувати кисті перед грудьми. Погляд спрямований вниз, кінчик язика затиснутий між зубами. Перебувати в цьому положенні 1-2 хвилини, до появи позіхання або до відчуття достатності.
Вправа заспокоює, знімає нервово-м'язове напруження, гармонізує психічні процеси. Кінезіологи стверджують, що воно покращує роздільну роботу правого і лівого півкуль головного мозку.
Вправа «Лобно-потилична корекція»
При виникненні почуття тривоги, невпевненості, хвилювання (або навіть стресу) допомагає так званий лобно-потиличне охоплення. Одну долоню покласти на чоло, іншу — на потилицю. Сконцентруватися. Зробивши кілька глибоких рівних вдихів і видихів, спокійно озвучити свою проблему. Якщо говорити вголос не виходить, досить просто думати про це. Посидіти так кілька хвилин. Якщо виникло позіхання, то це означає, що тіло вже позбавляється від напруги.
Коли рука торкається до чола, відбувається приплив крові, вона починає краще циркулювати по лобним долям мозку. В цій ділянці мозку відбуваються аналіз, усвідомлення і оцінка проблеми, і визначаються шляхи виходу з такої ситуації. На потилиці розташована зона, яка сприймає візуально ті образи, які потім зберігаються в нашій пам'яті. Прикладання до цієї області долоні стимулює кровообіг. Людина як би стирає подібним чином проблеми, образи, негативні ситуації. Завдяки глибокому диханню, в кров надходить кисень, повітря вентилюється — і з організму випаровується негатив. Вправа дає бажаний результат.
Вправа «Енерготизатор»
Покласти схрещені руки на стіл перед собою. Притиснути підборіддя до грудей. Відчути розтягування м'язів спини і розслаблення плечового пояса. З глибоким вдихом закинути голову назад, прогнути спину і розкрити грудну клітину. Потім на видиху знову розслабити спину і опустити підборіддя до грудей.
В результаті цих дій розслаблюються м'язи шиї і плечового пояса, підвищується рівень кисню в крові, активізується вестибулярний апарат, посилюється приплив спинномозковій рідині, в центральній нервовій системі.
До цього простого, але ефективного вправі я в основному вдаюся під час роботи за комп'ютером. Якщо виконувати його 5-10 хвилин, то зменшується, а то й зовсім проходить відчуття втоми, помітно краще починає «працювати голова», підвищується концентрація уваги.
Вправа «Кнопки мозку»
Це міні-серія з трьох вправ, як би включають «електричну систему організму. В результаті активізується кровопостачання головного мозку і робота обох його півкуль, підвищується концентрація уваги, поліпшується сприйняття сенсорної інформації.
Вправи знімають розумову втому, допомагають зосередитися на запам'ятовуванні нової інформації і навіть покращують координацію рухів. Крім того, вони сприяють розслабленню, знімають нервове напруження (і дуже корисні, до речі, гіперактивним, легкозбудливою людям, як дорослим, так і дітям).
Кожну вправу виконувати кожною рукою по 20-30 секунд.
Вказівним і середнім пальцями однієї руки масажувати точки над верхньою губою (середина носогубної складки) і посередині під нижньою губою. Долоню іншої руки в цей час лежить на пупку. Одночасно з цим потрібно переводити погляд в різних напрямках: ліворуч-вгору і вправо чи вниз і т. д. Потім поміняти положення рук і повторити вправу.
Вказівний і середній пальці однієї руки помістити, трохи натискаючи, під нижню губу. Пальцями іншої руки в цей же час масажувати область куприка. Повторити вправу, помінявши положення рук
Долоню однієї руки покласти на пупок. Пальцями іншої руки масажувати область куприка. Через 20-30 секунд поміняти положення рук.
Вправа «Слон»
Це одне з найбільш інтегруючих вправ «Гімнастики мозку» Пола Деннисона. Воно активізує і балансує всю цілісну систему організму «інтелект—тіло», покращує концентрацію уваги.
Отже, вухо щільно притиснути до плеча. Одночасно витягнути одну руку, як хобот слона, і почати малювати нею горизонтальну вісімку, починаючи від центру зорового поля і йдучи вгору проти годинникової стрілки. Очі стежать за рухами кінчиків пальців. Потім поміняти руки. Вправу виконувати повільно, по 3-5 разів кожною рукою.

середа, 27 вересня 2017 р.

Шановні колеги!
 Вітаємо вас зі святом дошкільного працівника! Зі словами вдячності і щирої любові від вихованців усіх поколінь низько вклоняємо голову!!! Здоровя вам, витримки, сімейного і жіночого щастя !

вівторок, 12 вересня 2017 р.

"Розумна гімнастика"


ВПРАВИ ДЛЯ ЗНЯТТЯ ЕМОЦІЙНОГО НАПРУЖЕННЯ
з досвіду роботи вихователя 
КЗ "ДНЗ (ясла-садок) №75 КТ" КМР
Нікіщенко В.Р.

 «Сніговик»
        Дитина уявляє, що вона — щойно зліплений сніговик, тіло якого тверде, як замерзлий сніг. Прийшла весна, пригріло сонце, і сніговик почав танути. Спочатку сніговик «тане» — дитина голову нахиляє вбік, потім опускає плечі, руки розслабле­ні тощо. Наприкінці вправи дитина м'яко падає на підлогу і вдає калюжку води — розслабляється.
       Відтак дитина уявляє, що пригріло сонечко, вода в калюжах почала випаровуватися і пере­творилася на легку хмаринку. Подув вітер і по­гнав хмарку небом: дитина піднімається й легко біжить, удаючи хмаринку.

«Дерево»
        Вихідне положення - сидячи навпочіпки. Дитина ховає голову в коліна, обхопивши їх рука­ми. Уявляє, що вона - насіннячко, яке поступо­во проростає і перетворюється на дерево. Дитина повільно піднімається на ноги, потім розпрямлює тіло, витягує руки вгору. Відтак напружує тіло і ви­тягується. Подув вітер, і дерево почало розгойдува­тися: дитина розгойдується в різні боки. Вітер стих, і дерево завмерло: дитина вдає завмерле дерево.


«Солдат і лялька»
         Вихідне положення - стоячи. Дитина стає струнко, як солдат, завмирає в цій позі, ніби одерев'янівши. Відтак нахиляється вперед і роз­слаблює руки, щоб вони бовталися, як ганчірки. Відтак злегка згинає коліна і відчуває, як її кістки стають м'якими, а суглоби дуже рухомими: стає м'якою й рухливою, як лялька. Відтак знову від­творює образ солдата — стрункого й негнучкого, немов із дерева.
        Дитина поперемінно відчуває себе то солдатом, то лялькою - доти, доки не відчує, що цілком розслабилася.
«Зриваємо яблука»
        Дитина стоячи уявляє, що перед нею росте яблуня з чудовими великими яблуками. Яблука висять прямо над головою, але без зусиль зірвати їх не вдається. Дитина дивиться на уявну яблуню, зокрема на велике яблуко, що висить угорі праворуч. Дитина тягнеться правою рукою якомога вище, піднімається навшпиньки і робить різкий вдих.  Удає, що зриває яблуко. Потім нагинається і вдає, що кладе яблуко в кошик, що стоїть на землі. Відтак повільно видихає.
 Увага! Вправу слід повторити для лівої руки.

«Свічка»
         Дитина уявляє, що перед нею стоїть велика свічка. Робить великий вдих і намагається одним видихом задути уявну свічку. Відтак уявляє перед собою п’ять  маленьких свічок. Робить глибокий вдих і задуває ці свічки маленькими порціями видиху.


 «Пірнальник»
         Дитина, стоячи, робить глибокий вдих, затримує дихання, при цьому закриває ніс пальцями. Присідає, удаючи пірнання в воду. Рахує до п’яти і «виринає»- відкриває ніс і робить видих.


понеділок, 4 вересня 2017 р.




Вітаємо в 

кіндерблозі 

" Вулик"


В нашому «Вулику» гамірно, яскраво, безпечно і затишно. Тут кожна маленька бджілка і кожна велика бджола-наставниця – члени працьовитої бджолиної родини. І справи у нас спільні. І труднощі долаємо разом! І відпочиваємо яскраво! У нас можна все: голосно дзижчати, сперечатись,  весело кружляти з теми на тему, збирати інформаційний  нектар, запрошувати друзів. Двері завжди відчинено для цікавих гостей!