Базовий
компонент дошкільної освіти ― це
Державний стандарт дошкільної освіти
України, який реалізується програмами
та навчально-методичним забезпеченням,
що затверджуються Міністерством освіти
і науки, молоді та спорту України.
Зміст освітньої
лінії БК «Дитина в соціумі» передбачає формування у дітей навичок соціально
визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, готовності
співпереживати та співчувати іншим. Завдяки спілкуванню з дорослими, як носіями
суспільно-історичного досвіду людства, в дитини з’являються інтерес та вміння
розуміти інших, долучатися до спільної діяльності з однолітками та дорослими,
об’єднувати з ними свої зусилля для досягнення спільного результату, оцінювати
власні можливості, поважати бажання та інтереси інших людей. Взаємодія з іншими
людьми є своєрідним видом входження дитини в людський соціум, що вимагає уміння
узгоджувати свої інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства.
Ось кілька варіантів ігор і занять для дітей, які можна організувати вдома для розвитку ручок малюка
Діти дітям екологічна казка
ВідповістиВидалитиСтельник Данило
Учень 4-го класу
Задонецької ЗОШ І-ІІ ступенів
"Трішки" сміття...
В одному селі жив хлопчик , звали його Петрик-розбишака. І був він не слухняним та не дуже добрим. Коли приходило літо, то його улюблена втіха була - купатися в річці. Міг він там і увесь день пробути, забувши, що вдома за нього можуть хвилюватися... та де там - йому все ні до чого.
По дорозі на річку він завжди заходив до магазину та купував собі багато цукерок, солодкий напій, та морозиво..
Ось і цього разу він так зробив, накупив усього та й розважався аж до вечора.
Коли сонце почало сідати, Петрик швиденько вирушив додому, забувши, що на пляжі злишились обгортки від солодощів та пляшка від солодкого напою.
По дорозі він зустрів дідуся, який рибалив неподалік. Той йому сказав :
-Петрику, я бачу, ти розважався увесь день, пірнав в чисту річку, плавав, лежав на біленькому пісочку під ласкавим сонечком... а чому ж ти не забрав своє сміття?
- Та, діду, що то за сміття, його там зовсім трішки, завтра прийду, а його вже не буде, вітерець розжене все - тай побіг собі додому.
- Ой, Петре-Петре, - промовив сам собі дідусь, засмутившись .
На другий день хлопчик-розбишака знову прийшов на пляж, та там було якось дуже вітряно. Зайшовши у воду він натрапив на щось таке, що визвало в нозі якийсь незрозумілий біль. Витягнувши ногу з води Петрик побачив, що порізався.
" І хто це такий дурний !!"- заголосив Петрик - "що в воду викидає скло, людям вже й купатися не можна" Сів він на пісок, а із-під нього заблищала пляшка, почав він руками по піску водити, і зрозумів, що під тонкою піщаною оболонкою ховається багато сміття. Треба було йти додому, а нога дуже боліла. Ледь підвівшись Петрик побачив, що до нього йде дідусь, якого він учора бачив.
- що, хлопче, трапилось? чому такий сумний ?
- порізав ногу у воді, об щось гостре, тепер мушу йти додому, бо меня дуже боляче.
- давай-но подивимось, об що ж ти міг порізатися.
дідусь обережно провів рукою на мілині річки та витягнув з води металеву банку з-під консерв.
- ось, бачив, Петре, це мабуть також "трішки" консерв хтось залишив? а ти тепер страждаєш.....
- так, я зрозумів, що був не правий, і більше ніколи не залишу після себе сміття, не хочу, щоб комусь було так боляче, як мені зараз.
Дідусь допоміг хлопчику, довіз на велосипеді його додому. А через кілька днів, коли нога перестала боліти, Петрик знову вирушив до річки, але вже з великими пакетами. Та була в нього інша розвага: він почав прибирати сміття з піску, з мілини ріки, аби більше ніколи засмічувати навколишнє середовище.
Шановні колеги, хочу звернути Вашу увагу на парціальну програму «Вчимося жити разом». Проект програми має на меті навчання життєвих навичок дітей та підлітків, які найбільше постраждали внаслідок воєнного конфлікту в Україні, необхідних для мирного життя у приймаючих і домашніх спільнотах.На основі цієї програми розроблено посібник , в якому висвітлено як методичні рекомендації так і практичні матеріали. А вони, я сподіваюся, знадобляться вам у повсякденній роботі з дітьми в соціумі. Доречі, публікація цього посібника стала можливою завдяки фінансовій підтримці Європейського Союзу і Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ).
ВідповістиВидалити