Зразковий дитсадок

Знайомтесь! Наш план розвитку!


Імідж-проект " 15 кроків до дитсадка майбутнього"


        Коментар до представленого вище проекту ми хотіли б почати зі слів людей, чия думка була є і буде вирішальною при винесенні оцінки роботі установи освіти.
      “Рівень закладу визначає не його матеріальна оснащеність та сучасність дизайну. Якщо в садочку тихо, персонал непривітний і з порогу не відчувається атмосфера «дитинства» - тікайте звідти!” Батьки майбутнього
           Менш за все хотілось би почути щось подібне про свій садочок. Але й однією атмосферою садочок майбутнього не побудуєш. Ми вирішили спланувати перші 15 кроків в напрямку до дитячого садка-мрії.
          Крок перший. Ідеально було б побудувати абсолютно нову будівлю за дизайнерським проектом, проте небагато кому з нас пощастить навіть побачити такий заклад, а не те щоб працювати в ньому. Тож почнемо з того, що будівлю можна модернізувати. Модернізація будівлі передбачає утеплення, шумоізолювання, яскраве перефарбування фасаду, можливість застосування дизайнерських рішень його осучаснення.
           Крок другий. Другим нашим кроком буде застосування енергозбережувальних технологій. Наприклад, сонячні колектори здатні поглинати сонячне проміння на протязі всього року, навіть узимку, при температурі повітря до -15 градусів Цельцію включно. Згідно розрахунків, дають два кубічних метри гарячої води на добу. Якщо градусів 70 розбавити до комфортних 25, це не так уже й мало.
      Крок третій ми зробимо по осучасненню території. Розпочнемо з осучаснення природних ландшафтних зон «водойма», «ліс», «луки», «альпійська гірка», «сад-город» та розташуємо малі архітектурні форми з зображеннями істот, які їх населяють.
     На цьому ж етапі облаштуємо ігрові майданчики з синтетичним м'яким покриттям з можливістю підігріву та просушування в мокру та холодну пору року для
рухливих і спортивних ігор та наповнимо їх сертифікованим ігровим обладнанням.

          Дитяча природа - то рух. Щоб задовольнити цю потребу в закладі май\бутнього мають бути ігрові майданчики з природними об’єктами, які можна використати для оптимізації рухової активності: «мотузкове містечко», «стежка перепон», «доріжка здоровя».
        У природи немає поганої погоди. Тож ми скористаємось досвідом фінських вихователів, які говорять, що не буває поганої погоди, буває непристосований для прогулянки одяг, і будемо гуляти з малюками в просторих зонах для прогулянок у дощ та снігопад.
     Крок четвертий. Інтер'єр. До нього вимог не багато: сучасний, екологічний, модульний. . Створимо домашню атмосферу в групах раннього віку. А для старших дітей облаштуємо кімнату-трансформер.
         Приміщення для спільних зустрічей - фойє, музичну залу, кабінети спеціалістів облаштуємо стильно і яскраво.
     У фойє на стіні леддісплей повідомить відвідувачам необхідну інформацію про заклад, а сенсорні стенди допоможуть знайти цікаву їм інформацію з життя садочка. Хочете внести пропозицію щодо складання меню на місяць – будь-ласка оберіть із запропонованих страв ту, яку любить ваша дитина – ми врахуємо побажання.

        Кабінет завідувача скромний. Керівнику багато не треба: лише нові меблі та офісної техніки за списком, високошвидкісний інтернет, селекторний та корпоративний зв'язок ну і горщик з квіткою на підвіконні….
    Крок п’ятий. Навчальні спецкабінети пропонуємо сформувати по принципу «теки»: ігротека, відеотека, леготека, бібліотека,наукова лабораторія та декілька арт-студій.
       Всі «теки» працюють протягом дня. Так, можна просто розповісти дітям про комах. А можна піти в відеотеку і показати їм фільм.
        Крок шостий. Крокуємо далі. Фізкультурно-оздоровча база нашого закладу майбутнього передбачає спортивну залу, а може й дві, басейн, сауну, сенсорну кімнату.
      А ще масажний кабінет, тренажерну залу з батутом, гойдалками, скалодромом та «сонячний дворик», або зимовий сад під склом, з можливістю променевого обігріву в холодну пору року.
      Крок сьомий. Безпека в нашому домі. І передбачається встановлення камер відеоспостреження за периметром, електронної системи пропуску, системи клімат-контролю, системи оповіщення про пожежу. А ще ми введемо таке правило: якщо батьки не можуть самі забрати дитину, а присилають рідних, які мають назвати кодове слово.
     Крок шостий.  Вже ні для кого окрім органів державного нагляду не секрет,що норми харчування та рецептуру дитячих страв пора переглянути. Сучасним дітям «не знайомі» дієтичні страви. Традиції харчування в сучасних родинах змінюються, як і змінюється культура подачі страв. Тут ми, мабуть, придивимось до досвіду фінських колег, які складають меню на місяць з врахуванням побажань батьків, а перед кожним сніданком та обідом обговорюють з дітьми різні питання сервіровки, приготування, енергетичного складу тієї чи іншої страви та здоровязбережувальні аспекти харчування.
      Крок дев ятий. Організовуючи навчання, ми наповнимо ігрову та дидактичну базу групових приміщень сертифікованим обладнанням фабричного виробництва по віковому принципу. Кожного року в них оновлюватиметься віковий контингент.
      Скористаємось досвідом європейських колег і скоротимо наповнюваність груп. Наприклад, в ясельній групі за 4-5 малюками закріпимо одного дорослого і 1 вихователя на 6 дітей дошкільного віку.
      В теплу погоду заняття та ігри проводитемо на свіжому повітрі, на спеціально облаштованих в вигляді амфітеатру лавочках.
       Крок десятий. Білінгвістичний підхід до мовного питання. Цей крок важливо зробити саме в нашому регіоні, оскільки «материнська мова», а це мова якою говорять в переважній більшості родин є основою для засвоєння інших мов. Крайні заходи тільки нашкодять. Ми спробуємо це врахувати.
        Крок одинадцятий
Інклюзія та інтегративність сьогодні - вимога часу. Важливо зробити цей крок, щоб в дитячому садочку майбутнього у звичайних групах знаходились одна-дві дитини з проблемами розвитку. А здорові діти вчились житии поруч з ними, виховуючи в собі милосердя і гуманність.
     Крок дванадцятий . Тепер зробимо широкий крок назустріч батькам! Фактично сьогодні у них немає можливості вибору дошкільного закладу. Ідуть туди де ближче. Всі заклади як близнюки – проектна забудова, стандартна програма. В Європі існують альтернативні дитсадкам заклади – родинні, корпоративні, релігійні, етнічні. Можна спробувати!
      А ще ми б хотіли щоб кожен заклад започатковував і беріг свої автохтонні традиції. Як вам ідея проведення щорічного конкурсу незвичайних захоплень родин?
     Без технологій в майбутньому нічого робити. Тож впевнено крокуючи разом з батьками до садка мрії, створимо єдиний інтерактивний простір «Віртуальний дитячий садок» до якого війдуть: офіційний сайт закладу, офіційна група в соцмережах, Вайбер-груп. А ще організуємо батьківський плейцентр, який стежитеме за дітьми під час проведення масових та виїздних заходів (прогулянка, екскурсія, похід).
        Крок тринадцятий
Найбільш престижні школи Англії мають при собі дитячий садок. На нашу думку це було б ідеальним рішенням проблеми наступності : узгоджені програми, узгоджені вимоги, один педколектив – одна велика дитяча родина.
       Крок чотирнадцятий
     Без фінансування потреб дошкільної установи, а вони он які, лусне будь-який прогресивний проект. В свідомості громади ще живе і житиме казка про безкоштовний сир в мишоловці. Тож мабуть перехід в приватний сектор на самофінансування і саморозпорядження коштами – єдиний спосіб створення такого дитячого садочка майбутнього. Готуючи проект, ми дізнались про цікавий досвід поповнення бюджету європейських садків. Ось кілька фактів. В більшості країн Європи утримання однієї дитини в дитячому садочку обходиться родині майже в третину її бюджету. Держава фінансує лише частину дня (від 2-5 годин) перебування дитини в закладі. Решту сплачують батьки. А ще в європейських садочках існує система штрафів за пропуски дитиною установи без поважних причин.
       Крок п'ятнадцятий
      Кадрове питання болюче. Праця дошкільних працівників неоцінена сьогодні навіть державою. Але в майбутньому нам як і сьогодні будуть потрібні висококваліфіковані педагоги. Ми спробуємо зменшити для них обсяг документації, будемо матеріально стимулювати наукову працю, але лише в тому разі якщо вони самі того забажають. І ще важливий момент – забезпечення права педагога на відпочинок. І мова не про відпустки. Василь Олександрович Сухомлинський свого часу наголошував, що час на відпочинок – найважливіша умова духовного зростання педагога. Чим більше він буде завантажений паперами і звітами, в той час коли міг би зайнятись справою для душі , тим швидше наступить фаза, після якої йому нічого буде віддати вихованцям, бо духовні сили вже вичерпано.. .
      Ну а ми сподіваємось, що на шляху до дитячого садка майбутнього ми зустрінемось з з однодумцями і вони стануть нашими попутниками. Вирушаймо разом до нового дитячого садка!

Наш проект-конкурс
 " Розфарбуй дитині літо"







                                      

              Небезпечні рослини для дитячого садка













Немає коментарів:

Дописати коментар