Базовий
компонент дошкільної освіти ― це
Державний стандарт дошкільної освіти
України, який реалізується програмами
та навчально-методичним забезпеченням,
що затверджуються Міністерством освіти
і науки, молоді та спорту України.
Освітня
лінія БК «Дитина в сенсорно-пізнавальному
просторі» передбачає
сформованість доступних для дитини
дошкільного віку уявлень, еталонів, що
відображають ознаки, властивості та
відношення предметів і об’єктів
довколишнього світу. Показником
сформованості цих уявлень є здатність
дитини застосовувати отримані знання
у практичній діяльності (ігрова, трудова,
сенсорно-пізнавальна, математична
тощо), оволодіння способами пізнання
дійсності, розвиток у неї наочно-дієвого,
наочно-образного, словесно-логічного
мислення. Сенсорно-пізнавальна освітня
лінія спрямована на інтеграцію змісту
дошкільної освіти, формування у дітей
пошуково-дослідницьких умінь, елементарних
математичних уявлень, цілісної картини
світу, компетентної поведінки в різних
життєвих ситуаціях
Сенсорна система - сукупність периферичних і центральних структур нервової системи, відповідальних за сприйняття сигналів різних модальностей з навколишнього або внутрішнього середовища. Сенсорна система складається з рецепторів, нейронних провідних шляхів і відділів головного мозку, відповідальних за обробку отриманих сигналів. Найбільш відомими сенсорними системами є зір, слух, дотик, смак і нюх. За допомогою сенсорної системи можна відчути такі фізичні властивості, як температура, смак, звук або тиск.
Вихователь групи ранього віку № 2 Польова Таміла Миколаївна. Ділюсь досвідом організації сенсорних ігор в ранньому віці. У практиці застосовую такі ігри:
ВідповістиВидалитиІгри на розвиток дрібної моторики
«Веселі шнурочки»
Мета: розвивати дрібну моторику рук, орієнтування в просторі; виховувати терпіння; формувати вміння розстібати та застібати блискавку, нанизувати предмети відповідно до завдання; закріплювати кольори, і рахунок «один», «багато».
Хід гри
В жовтій кишенці знаходяться предмети – квіти для нанизування. Діти вибирають квіти і нанизують їх на шнурки.
Матеріали: стрічки синього, білого, жовтого, зеленого, червоного кольорів, квіти (великі та малі) відповідного кольору, пано з ґудзиками 5 кольорів, кишенька з блискавкою.
Завдання:
1. Дістань з жовтої кишеньки квіти.
2. Нанизати квіти відповідно до кольору шнурка.
3. Нанизати на одну сторону синього шнурка великі квіти відповідно до кольору, а на другу сторону маленькі квіти.
4. Нанизати червоні квіти на червоний шнурок, нанизати білі квіти на зелений шнурок і т. д.
5. Нанизати одну велику білу квітку і одну маленьку білу квітку на синій шнурок (почергово).
6. Нанизати на білий шнурок багато великих червоних квітів, а на жовтий шнурок одну маленьку синю квітку і т. д.
7. Нанизувати на жовтий шнурок одну білу квітку, а на зелений шнурок багато червоних квітів.
8. Нанизувати на синій шнурок одну білу квітку, а на червоний шнурок багато синіх квітів.
Ускладнення:
1. Якого кольору стрічку потрібно зав’язати на жовтому ґудзику.
2. Якого кольору стрічку потрібно зав’язати на зеленому ґудзику і т. д.
«Чарівний чобіток»
Мета: розвивати дрібну моторику рук, уяву, орієнтування в просторі, виховувати цікавість до гри, формувати вміння застібати і розстібати пасочки, зашнуровувати шнурки різних кольорів, закріплювати кольори, спонукати дітей дізнаватися, які предмети знаходяться в чобітку і визначати їх на дотик.
Матеріали: чобіток, пасочки синього, зеленого, червоного, жовтого кольорів, 4 ґудзики, стрічки, велика дошка, шнурок жовтого кольору.
Хід гри
1. Застібнути і розстібнути синій пасочок вгорі.
2. Застібнути і розстібнути синій пасочок внизу.
3. Застібнути і розстібнути синій пасочок вгорі.
4. Застібнути і розстібнути синій пасочок внизу.
5. Зав’язати шнурок жовтого кольору.
6. Розв’язати шнурок і визначити предмети на дотик, які знаходяться в чобітку.
Ускладнення: застібнути і розстібнути чобіток, зав’язувати стрічку на ґудзику.
«Іграшковий потяг»
Мета: сприяти розвитку дрібної моторики рук та кольорового сприйняття.
Матеріали: котушки з кольоровими нитками, 2-3 широкі стрічки або смужки цупкого паперу, м’який дріт.
Хід гри
Показ вихователем, як потрібно зробити потяг: нанизати котушки на дріт, кінці дроту зав’язують на вузол. Потім будують рейки: скласти стрічки або смужки цупкого паперу. Під час нанизування називати колір кожної котушки. Спочатку називає вихователь, а потім дитина. Кожна дитина по черзі катає потяг з «котушок» «залізничним» шляхом.