Дитина і логіка



Базовий компонент дошкільної освіти ― це Державний стандарт дошкільної освіти України, який реалізується програмами та навчально-методичним забезпеченням, що затверджуються Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.
Освітня лінія БК «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» передбачає сформованість доступних для дитини дошкільного віку уявлень, еталонів, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів довколишнього світу. Показником сформованості цих уявлень є здатність дитини застосовувати отримані знання у практичній діяльності (ігрова, трудова, сенсорно-пізнавальна, математична тощо), оволодіння способами пізнання дійсності, розвиток у неї наочно-дієвого, наочно-образного, словесно-логічного мислення. Сенсорно-пізнавальна освітня лінія спрямована на інтеграцію змісту дошкільної освіти, формування у дітей пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень, цілісної картини світу, компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях


Сенсорна система - сукупність периферичних і центральних структур нервової системи, відповідальних за сприйняття сигналів різних модальностей з навколишнього або внутрішнього середовища. Сенсорна система складається з рецепторів, нейронних провідних шляхів і відділів головного мозку, відповідальних за обробку отриманих сигналів. Найбільш відомими сенсорними системами є зір, слух, дотик, смак і нюх. За допомогою сенсорної системи можна відчути такі фізичні властивості, як температура, смак, звук або тиск.



1 коментар:

  1. Вихователь групи ранього віку № 2 Польова Таміла Миколаївна. Ділюсь досвідом організації сенсорних ігор в ранньому віці. У практиці застосовую такі ігри:
    Ігри на розвиток дрібної моторики
    «Веселі шнурочки»
    Мета: розвивати дрібну моторику рук, орієнтування в просторі; виховувати терпіння; формувати вміння розстібати та застібати блискавку, нанизувати предмети відповідно до завдання; закріплювати кольори, і рахунок «один», «багато».
    Хід гри
    В жовтій кишенці знаходяться предмети – квіти для нанизування. Діти вибирають квіти і нанизують їх на шнурки.
    Матеріали: стрічки синього, білого, жовтого, зеленого, червоного кольорів, квіти (великі та малі) відповідного кольору, пано з ґудзиками 5 кольорів, кишенька з блискавкою.
    Завдання:
    1. Дістань з жовтої кишеньки квіти.
    2. Нанизати квіти відповідно до кольору шнурка.
    3. Нанизати на одну сторону синього шнурка великі квіти відповідно до кольору, а на другу сторону маленькі квіти.
    4. Нанизати червоні квіти на червоний шнурок, нанизати білі квіти на зелений шнурок і т. д.
    5. Нанизати одну велику білу квітку і одну маленьку білу квітку на синій шнурок (почергово).
    6. Нанизати на білий шнурок багато великих червоних квітів, а на жовтий шнурок одну маленьку синю квітку і т. д.
    7. Нанизувати на жовтий шнурок одну білу квітку, а на зелений шнурок багато червоних квітів.
    8. Нанизувати на синій шнурок одну білу квітку, а на червоний шнурок багато синіх квітів.
    Ускладнення:
    1. Якого кольору стрічку потрібно зав’язати на жовтому ґудзику.
    2. Якого кольору стрічку потрібно зав’язати на зеленому ґудзику і т. д.
    «Чарівний чобіток»
    Мета: розвивати дрібну моторику рук, уяву, орієнтування в просторі, виховувати цікавість до гри, формувати вміння застібати і розстібати пасочки, зашнуровувати шнурки різних кольорів, закріплювати кольори, спонукати дітей дізнаватися, які предмети знаходяться в чобітку і визначати їх на дотик.
    Матеріали: чобіток, пасочки синього, зеленого, червоного, жовтого кольорів, 4 ґудзики, стрічки, велика дошка, шнурок жовтого кольору.
    Хід гри
    1. Застібнути і розстібнути синій пасочок вгорі.
    2. Застібнути і розстібнути синій пасочок внизу.
    3. Застібнути і розстібнути синій пасочок вгорі.
    4. Застібнути і розстібнути синій пасочок внизу.
    5. Зав’язати шнурок жовтого кольору.
    6. Розв’язати шнурок і визначити предмети на дотик, які знаходяться в чобітку.
    Ускладнення: застібнути і розстібнути чобіток, зав’язувати стрічку на ґудзику.
    «Іграшковий потяг»
    Мета: сприяти розвитку дрібної моторики рук та кольорового сприйняття.
    Матеріали: котушки з кольоровими нитками, 2-3 широкі стрічки або смужки цупкого паперу, м’який дріт.
    Хід гри
    Показ вихователем, як потрібно зробити потяг: нанизати котушки на дріт, кінці дроту зав’язують на вузол. Потім будують рейки: скласти стрічки або смужки цупкого паперу. Під час нанизування називати колір кожної котушки. Спочатку називає вихователь, а потім дитина. Кожна дитина по черзі катає потяг з «котушок» «залізничним» шляхом.

    ВідповістиВидалити