Рухливі ігри з використанням конструктора LEGO
Три вежі
Мета: розвивати координацію рухів; виховувати
почуття
співпереживання за товаришів.
Обладнання: вежі з цеглинок LEGO, м'яч, кошики, кількість яких
відповідає кількості дітей, цеглинки 2x2.
Хід гри: вихователь розміщує перед дітьми
три вежі:
• перша вежа — вузька внизу та
широка вгорі;
• друга вежа —- прямокутна призма;
• третя вежа — широка внизу та
вузька вгорі.
За кожну збиту вежу дитина кладе у свій кошик
цеглинки:
• перша вежа — 1 цеглинка;
• друга вежа — 2 цеглинки;
• третя вежа
— 3 цеглинки. Визначити, хто найбільше зібрав цеглинок,
можна так само, як у попередніх іграх.
Переправа
Мета: розвивати уяву, мислення,
координацію рухів; вдосконалювати
вміння ходити «ланцюжком», працювати в команді.
Обладнання: тканина або папір для імітації
річки, коробки з цеглинками 2x4, 2x6, 2x8, 2x10.
Хід гри: гравці об'єднуються у дві
команди. Кожна команда отримує коробку з цеглинками. Набори цеглинок однакові
для всіх команд. На підлозі застелена тканина — імітація річки. Команди
конструюють місток, через який можна буде перейти «ланцюжком» всій команді на
інший берег. Перемагає та команда, яка перша перейде річку, а місток залишиться
не пошкодженим.
Знайди свій колір
Мета: розвивати швидкість рухів,
спритність; виховувати почуття товарись-кості, бажання працювати в команді.
Обладнання: мішечок з цеглинками 2x4 жовтого і червоного кольорів, два
кошики, цеглинки 2x2 різних кольорів.
Хід гри: вихователь для об'єднання дітей у
дві команди пропонує їм по черзі витягнути з мішечка цеглинки. Команда дітей,
які витягли жовті цеглинки, отримує кошик з жовтою позначкою, а інша команда —
кошик з червоною позначкою. Вихователь розсипає по підлозі цеглинки 2x2 різних кольорів. За його
командою «червоні», гравці починають збирати лише цеглинки червоного кольору і
складати їх у кошик з червоною позначкою, «жовті» гравці — жовті цеглинки у
кошик з жовтою позначкою. Коли час вичерпано, вихователь зупиняє гру.
Перемагає та команда, в якої більше цеглинок і немає цеглинок іншого кольору.
Знайди пару
Мета: розвивати уважність, швидкість рухів,
спостережливість; закріплювати знання про кольори.
Обладнання: мішечок з різнокольоровими цеглинками, кожного
кольору по 2 шт., цеглинки, кількість яких
відповідає кількості дітей.
Хід гри: діти стають кружка. Вихователь підходить по черзі
до кожної дитини і пропонує вийняти з мішечка будь-яку цеглинку. За командою
вихователя кожен має знайти собі пару, тобто дитину, яка витягла цеглинку
такого самого кольору. Перемагає пара, яка утворилась першою.
Ворітця
Мета: розвивати координацію рухів,
окомір, спритність.
Обладнання: ворітця з цеглинок LEGO, м'яч, цеглинки 2x2, кошики,
кількість яких відповідає кількості гравців.
Хід гри: вихователь показує дітям уявне
поле, на якому розміщені заздалегідь сконструйовані з цеглинок LEGO ворітця. Вони різні за висотою та
шириною. Над кожними ворітцями є позначка — число балів, які отримає
гравець, якщо заб'є в них м'яча. Що нижчі та вужчі ворітця, то більше балів
отримає гравець. За кожен забитий м'яч дитина кладе собі в кошик стільки
цеглинок 2x2, скільки балів вказано на
ворітцях. Укінці гри кожна дитина підраховує кількість балів у кошику. Переможця
діти визначають разом з вихователем за найбільшою кількістю балів.
LEGO-боулінг
Мета: розвивати координацію рухів,
ність, вміння влучати в ціль.
Обладнання: кеглі, виготовлені з цеглинок LEGO, м'яч, кошики, кількість яких
відповідає кількості дітей, цеглинки 2x2.
Хід гри: вихователь разом з дітьми
виставляють сконструйовані кеглі, позначають межу. Діти по черзі підходять до
межі, ціляться і відпускають м'яч. М'яч має прокотитися і збити якомога
більше кеглів. За кожну збиту кеглю дитина кладе одну цеглинку 2x2 у свій
кошик. Залежно від кількості дітей гру проводять 2 — 4 рази. Укінці гри діти
разом з вихователем підраховують цеглинки у своїх кошиках, визначаючи
переможця. Вихователь може запропонувати дітям самостійно визначити, у чиєму
кошику більше цеглинок. Для цього потрібно зібрати цеглинки в «башточку» чи
«змійку» і порівняти: «башточки» за висотою, «змійки» — за довжиною.
Гру можна проводити й об'єднуючи дітей у команди.
Тоді цеглинки за збиті кеглі кожна команда складає у свій кошик. У старшій групі
дітям можна запропонувати самостійно сконструювати кеглі для гри, підставку для
м'яча та обмежувальні лінії.
Хто
швидше
Мета: розвивати спритність, увагу,
координацію рухів.
Обладнання: 4 коробочки, цеглинки 2x2 та 2x4
по дві на кожного гравця.
Хід гри: гравці об'єднуються у дві
команди. Для кожної команди вихователь визначає певний колір і розмір деталі
конструктора. Наприклад, у першої команди червона цеглинка 2x2, у другої —
синя цеглинка 2x4. Гравці по черзі беруть цеглинку з коробочки і переносять з
одного столу на інший. Чия команда швидше впорається, та й перемогла.
Для дітей 3 — 4-х років цеглинки можуть бути вже
відібрані, а для дітей 5 — 6-ти років цеглинки треба відбирати з коробки, де
змішані різні.
Чия команда швидше побудує
Мета: навчати дітей працювати в команді, помагати одне одному; розвивати
пізнавальний інтерес, увагу, швидкість розв'язання завдання; вдосконалювати
дрібну моторику рук.
Обладнання: набір цеглинок LEGO Duplo, зразок моделі.
Хід гри: діти об'єднуються у дві команди.
Кожна команда отримує однаковий набір цеглинок і зразок моделі, яку необхідно
побудувати. Наприклад: машина, будинок. Кожна дитина за один раз може
прикріпити до конструкції лише одну деталь. Гравці по черзі підбігають до
набору цеглинок, добирають необхідну деталь, повертаються та прикріплюють до
конструкції. Перемагає та команда, яка перша побудує модель.
Гру можна проводити з дітьми, коли вони здобудуть навички конструювання за
картинкою.
LEGO-конструктор
можна використовувати не лише в процесі гри, а
й під час об'єднання дітей у команди. Для
цього педагог
пропонує дітям
витягнути з непрозорого мішечка:
•
цеглинки певного кольору;
•
цеглинки певної величини;
•
цеглинки з літерами або цифрами;
•
фігурку жіночої або чоловічої
статі;
•
LEGO-чоловічків
або тваринок.
Немає коментарів:
Дописати коментар