Тема: «Червона
калина» Інтегроване заняття( мовлення +малювання)
Паніна О. М.
Паніна О. М.
Ме Мета: розвивати фонетичний слух, увагу; розвивати дрібну
моторику руки; сприяти розвитку уяви;
учити дітей малювати пальчиком, наносити крапки на задане місце; продовжити
знайомити з народним символом України - калиною; продовжувати вчити дітей
слухати та розуміти віршований текст; закріпити назви основних кольорів:
червоний, зелений; активізувати у словнику слова – калина, червоний, кетяги,
пучечок; виховувати інтерес до природи, пізнавальний інтерес до народних
символів України.
Обладнання: заготовки А-5, гуаш червоного кольору, вологі
серветки, кетяги калини, лялька,
малюнки калини, калинове варення, кошик.
Попередня робота: ознайомлення дітей із калиною, читання художньої
літератури про цю рослину, розгляд малюнків, аплікація калини.
Хід заняття:
1.
Організація
дітей.
Заходять діти під музичний супровід («Ой у лузі калина»).
(На килимку стоять стільці та мольберт з малюнками калини).
-
Діти
до нас сьогодні завітали гості, давайте привітаємось до них та подаруємо їм
свої посмішки. Молодці, сідайте.
2.
Сюрпризний
момент. Повідомлення теми.
-
Ой,
а хто це стукає? Ви дуже тихо сидіть, а я зараз подивлюсь, хто це до нас
прийшов(виходю в роздягальню і заносю ляльку в українському одязі з кошиком).
-
Дітки,
подивіться до нас завітала дівчинка, вона вам дещо принесла, а щоб дізнатися що
це, вам потрібно відгадати загадку, послухайте уважно, не викрикуйте:
У
вінку зеленолистім,
У
червоному намисті,
Видивляється
у воду
На
свою хорошу вроду.(Калина).
-
Так,
молодці, це калина. А нашу гостю теж звати Калинка і вона вам принесла пучечки
калини.
3. Розповідь про
калину-символ України. ( картинки: кущ калини, кущ калини навесні, кущ калини
взимку з пташками, китиця калини)
-
Подивіться,
що це?(Калина). Так, це калина – один із народних символів українців. У народі
кажуть – «Посади калину – будеш мати долю щасливу».
Це
не груша і не слива,
А
вродливая калина,
Стоїть
у зеленім листі
І
червоніїм намисті.
-
Погляньте. У куща калини темнозелене листячко і багато ягідок.
Так калина виглядає навесні, коли цвіте. А ось такими червоними китицями радує
нас напркінці літа та восени. Взимку вона дарує свої соковиті ягідки пташкам і
допомагає їм вижити посеред лютих морозів. А ще це й лікувальна рослина. Наші
дідусі і бабусі дуже шанували цю рослину, садили її на городах, у дворах, як
оберіг.
3.
Бесіда.
Робота з реченням та словником.
-
Давайте
розглянемо її. Якого кольору ягідки? А якої форми вони? А як ягідки ростуть
близько одна біля одної чи далеко? А хто з вас знає як називаються ягідки на
гілочці? (кетяги, пучечки).
-
А
ми звами вже знаємо вислови про калину, давайте пригадаємо їх:
·
Красива
– мов червона калина. (Вероніка)
·
Щоки
червоні, як ягідки калинові.(Артем)
·
Любуйся
калиною, коли цвіте, а дитиною, коли росте.(Ліля)
·
Білий
цвіт калини – радість України.
4.
Звукова
розминка.
-
Молодці,
а тепер давайте з вами станемо в коло і пригадаємо чистомовку про калину:
-
Ою-ою-ою – ось
калина над водою;
-
Ді-ді-ді – віти
стеле по воді;
-
Лі-лі-лі – там ще й
ягідки малі;
-
Ем-ем-ем – ми тих
ягідок нарвем та в пучечки наберем
5.
Повідомлення мети
художньо-відображальної діяльності.
-Дітки, а наша гостя просила їй допомогти. вона коли йшла
до нас, загубила кетяги калини. А на неї чекають подружки, щоб плести віночки.
Давайте ми їй допоможемо і намалюємо кетяги калини.
6.
Пальчикова
гімнастика.
Зараз для роботи давайте приготуємо нашу ручки та
пальчики
Пальчикова
гра «Червона калина»
Є в нас ягідка одна (рука зжата в кулачок),
Дуже гарна і смачна (незначні повороти кистями рук),
Не малина, не ожина(легке зтрушування кистями рук),
А червоная калина (плескають у долоні).
7.Аналіз малюнка-зразка
-
Діти,
а що зображено на моєму малюнку? А якого кольору ягідки калини? А якої вони
форми? А ягідок багато чи мало? А як ростуть ягідки близько одна біля одної чи далеко? Як
називається гілочка з ягідками? Ягідки повинні розміщуватися одна біля одної.
-
А
тепер погляньте на столи, якого кольору я приготувала фарбу?
8. Показ прийому
малювання.
- Дітки, а я забула взяти пензлики, що ж ми з вами тепер
будемо робити, чим ми можемо ще намалювати ягідки калини?(ставлю пальцем
відбиток фарбою – ягідку калини, цим самим налаштовую дітей на те, що потрібно
малювати пальцем).
-Так ми будемо малювати пальчиком, покажіть мені всі свої
вказівні пальчики.
-А що нам ще потрібно для роботи? (Серветки)
-А навіщо нам потрібна серветка?
-Тепер погляньте, як калиноньку малюю я, дивимось всі
уважно.
-Я беру свій вказівний пальчик обережно вмочаю в фарбу, і
ставлю пальчиком відбиток, мій пальчик знайомиться з папером. Ягідки малюю одну
біля одної, потім, коли я все намалювала, я беру серветку і добре витираю свій
пальчик, щоб фарба не залишилась на ньому.
9.Закріплення алгоритму малювання
-Так що ми будемо з вами малювати? Чим ми будемо
малювати? Якої форми наші ягідки? Як розміщені ягідки близько чи далеко одна
біля одної?
-Тепер закотили всі свої рукава, щоб не замазати наш одяг
і приступаємо до роботи. Беремо наші вказівні пальчики і вмочуємо їх у фарбу, і
починаємо ставити відбитки.
10. Самостійна робота.
11. Підсумок
- Діти, що ми з вами сьогодні малювали? Якого кольору
ягідки калини? А якої форми? Кому ми з вами допомогли? А яка біда трапилась з
нашею гостею?
12. Обігрування результату роботи. Хороводна гра «………………….»
А тепер давайте заведемо хоровод, станемо в коло на
килимочку.
13.Сюрпризний момент від гості.
-Дітки, Калинка дуже вам вдячна за
допомогу, вона принесла ще вам на гостинець калинове варення, воно дуже корисне
і лікує від багатьох хвороб.
- Скажіть до побачення нашим гостям і ідемо
пити цілющий чай з калиновим варенням.
Немає коментарів:
Дописати коментар