ЗАНЯТТЯ З МАЛЮВАННЯ ТА НАРОДОЗНАВСТВА
«ПРИКРАСЬ СУКНЮ ДЛЯ ЛЯЛЬКИ З БАБУСИНОЇ
СКРИНЬКИ »
Нікіщенко В. Р., Фортуна О. І.
Мета: сприяти розвитку дрібної моторики, стимулювати пам'ять
та мовлення за допомогою кінезіологічних прийомів; відпрацьовувати інтонаційну
виразність мови, фонематичний і музичний слух засобами хорового промовляння та
проспівування дитячих фольклорних пісень: «Котику сіренький, котику біленький»,
«Морозець- морозець»; закріпити в активному мовленні етикетні фрази «Добрий
день, добрий ранок, здравствуйте, вітаю, здоровенькі були, до побачення, на все
добре, щасти вам, гарного дня, всього найкращого», вчити використовувати їх в
діалогах з дорослим; познайомити дітей з різними видами народних ляльок
(мотанки, пеленашки, стригушки, десятиручки), продемонструвати різницю між
сучасною лялькою і лялькою ручної роботи; закріпити алгоритм виконання малюнка
в техніці штампування на тканині, вчити розміщувати візерунок по всій площині
сукні; виховувати акуратність і самостійність під час роботи з матеріалами для
творчості, вчити милуватися готовими виробами.
Матеріал: фарби гуашеві червоного
кольору, сукні для ляльки із тканини, штампи,кле- йонки, серветки; санчата, іграшки, скриня із ляльками, колиска,
ляльки ручної роботи.
ХІД ЗАНЯТТЯ:
I Організаційний
момент. Бесіда «Моя іграшка».
Діти
захдять до групи і вітаються з гостями. Вихователь: А я бачу, ви сьогодні
прийшли до садочка із своїми іграшками, то
ж розкажіть про них (вірші про іграшки).
Ой,немало діл я мала: рано-рано
встала. Ну, а це- ведмедик Мишка
До дитячого садочка ляльку
проводжала. Він і плаче і реве…
Огляділа все до діла:ну
ходімо,дочко! Він звихнув учора ніжку,
Тільки знай-но ,будь охайна,
дочка, в дитсадочку! Та нічого-заживе!
(К.Перелісна «Лялька») (І.Нехода
«Ведмедик Мишка»
-Вихователь запитує дітей: Яка
лялька у тебе, Даша? (велика чи маленька,чи гарна?)
А яке платтячко у твоєї ляльки
,Вероніка? (якого кольору, із чого зроблене?)
А ти, Кирил,що приніс? Розкажи
яке хутро у твого ведмедика? Як його
звати ?(відповіді дітей)
II Повідомлення мети
подорожі. Діти,
а зараз ми підемо на гостини у незвичайне місце, де нас уже зачекались…
-Зима прийшла, свята принесла, все снігом білим, пухнастим навколо замела.
Одягаймося тепленько і вирушаємо хутченько! (вихователь і діти імітують
рухи_одягання шубки,шапки, валянок і рукавичок з примовлянням «тепло одягаюсь у
далеку дорогу збираюсь»). Давайте посадимо свої іграшки на саночки і вирушимо у
дорогу та ще попросимо морозець,щоб він нас не дуже морозив.
«Мовно-рухова гра «Морозець»
Морозець-морозець,не щіпай нам щічки
Теплі влянки у нас,шубки
й рукавички. Морозець-морозець,плещемо
в долоні .
У
дівчаток і хлоп’ ят носики червоні
Всі разом вирушаємо у подорож.
III Бесіда-зустріч з
майстринею.
-Звучить колискова пісня, бачимо в хатинці жінка колише немовля і співає
пісню.
-Діти,а давайте зайдемо до хати і
привітаємось. Діти вітаються із господинею.
Вихователь запитує у дітей: А як
іще можна привітатися з іншими людьми? Діти відповідають (доброго дня, доброго
ранку, здравствуйте,добридень, вітаю,здоровенькі були) (іграшки залишаються на
санчатах)
-А зараз саме час познайомитись
із господинею. Запитайте ,як її звати. Діти запитують,а господиня відповідає (Оксана
Івінівна). Потім жінка запитує малюків їхні імена. Діти відповідають: Мене
звати Даша,а мене звати Миколка тощо. Діти,ми завітали в гості
до справжньої майстрині,подивіться які в неї гарні вишиті рушники,сорочка,а
скільки у неї різної тканини,ниток для вишивання і в’язання.Вихователь пропонує
дізнатися у жінки,що вона робить? (запитую сама і пропоную повторити дітей)
1.Розповідь майстрині про традиції заколисання.
Маленьким дітям клали у колиску під подушку свячені вербові бруньки ,над люлькою вішали пучечок хмелю,а ще обов’язково
поряд клали ляльку-мотанку щоб оберігала дитинку. Оксана Іванівна пропонує
заколисати свої іграшки і покласти спати. Співають разом колискової пісні.
2.Виконання народної пісеньки-колисанки «Котику
сіренький».
Котику сіренький,котику біленький,
Котку волохатий,не ходи
по хаті,
Не буди дитяти, дитя буде
спати,
Котик воркотати. Ой на кота –
воркота,
На дитину дрімота. А-а-а,а-а!
3. Мовно-рухлива гра «Ми по колу ідемо».
Діти ідуть по колу (одна дитина стоїть
всередині і тримає лялечку) і промовляють: ми по колу ідемо,в коло лялечку звемо,
лялечка не підглядай, хто покликав- відгадай! Дитина закриває очі, а хтось її
гукає, потім «дитина-лялька» відгадує по голосу, хто її покликав та говорить: мене
покликала Аня.
IV Розповідь
майстрині про ляльок ручної роботи.
–Як гарно ви гралися, а зараз
підійдіть поближче та сядьте на лавку, я вам розкажу якими ляльками я гралася .
Діти сідають на лавку біля господині і
слухають.
-Господиня звертає увагу на
скриню ,відкриває її, дістає звідти ляльки і розповідає про них. Поки іграшки
сплять я розповім вам якими іграшками гралася, коли була зовсім маленька. Ось
лялька-пеленашка, її мені мама зробила щоб я забавлялася, коли її не було
поруч. А якщо розв ‘язати мотузочку, то ляльки ніби і немає, залишилася
одна ганчірочка.
–Коли стала підростати і
допомагати по господарству, матуся зробила мені із щітки ляльку –стригушку. Стригушкою
її називають тому, що кінці щітки підстригали
щоб платтячко щоб платтячко ляльки було рівним внизу,однакової довжини. -А
коли стала дорослою, щоб встигала все робити, подарувала мені мама
ляльку-десятиручку у якої десять ручок-помічниць для багатьох справ.
Господиня відкриває свою скриню і дістає звідти ще одну сучасну ляльку у
гарній сукні.
Діти,подивіться, це лялька сучасна, якою зараз граються діти.Вона зовсім
не схожа на ляльок із моєї скрині. У ляльк мотанок немає обличчя,замість рук і
ніжок у них нитки. Сучасні ляльки ж зроблені з пластмаси, гуми, а волосся у них штучне. А ще вони
одягнені в гарний одяг: платтячка,спіднички,костюми.
-Діти, подивіться яке гарне платтячко у цієї ляльки, з чого воно
зроблене? Так, вірно з тканини, воно різнокольорове. Вихователь пропонує, а
давайте разом прикрасимо і іншим лялькам
платтячка.
V Практична робота
1.Детальний показ прийома штампування.
Спочатку я покажу як треба
прикрашати виріб штампами. Показ вихователя (на плаття із білої тканини ставляє
штампи, зроблені з картоплі і промовляє: беру штамп ,занурюю його у фарбу і
ставлю на тканину, потім ще раз і ставлю штамп поруч із першим і так декілька
разів, виходить гарний візерунок). Але перед початком роботи давайте виконаємо зарядку
для пальчиків,щоб гарно потрудились.
2.Кінезіологічні вправи.
-Вправа «Пальчики вітаються».
Діти торкаються спочатку мізинчиками обох рук, потім безіменними, середніми,
вказівними, великими один одного.
-Вправа «Замок». Пальчики
привіталися і обнялися (зімкнулися в замок) .
-Вправа «Слухняний пальчик». Діти
торкаються вказівним пальчиком однієї
руки кінчика носа, а іншою до вушка,
плеснути в долоні і торкнутись ще раз.
3.Самостійна робота дітей, за необхідністю індивідуальна
допомога вихователя.
А
тепер проходимо до нашої майстерні і займаємо свої місця. Діти сідають за столи
і починають працювати. Вихователь іще раз розказує: беремо штамп правою рукою, занурюємо
його у фарбу і ставимо на платтячко. Господиня у цей час допомагає дітям
штампувати. Під час роботи запитую у дітей: Що ти робиш? Якого кольору у тебе
виходять штампи? На що схожі штампи? (Відповіді дітей).
4.Оцінювання
робіт.
Після того як діти закінчать працювати,
розвішуємо платтячка на мотузку щоб висохли. (вихователь і господиня разом з
дітьми)
Господиня дякує дітям за
прикрашені вироби, і говорить про те,що в неї тепер багато роботи ,треба нашити
ляльок для цих гарних платтячок. А на згадку про себе дарує дітям зроблені
власноруч ляльки з ниток.
Вихователь: давайте подякуємо
господині за дарунки, заберемо свої іграшки і повернемось у свій садочок, діти
прощаються (до побачення, на все добре ,всього найкращого, щасти вам, гарного
вам дня). Беруть санчата з іграшками і примовляють :
-великі ноги йшли по
дорозі,(великі кроки) туп-туп-туп, а малеькі ніжки плелись по доріжці (маленькі
кроки) туп-туп-туп.
VI Підведення підсумків.
-Ох і стомились ми, давайте
трошки відпочинемо (сідаємо на лавку) і вихователь запитує дітей: а розкажіть
мені куди ви ходили, кого зустріли і що
бачили там? Як називались ляльки про яких розповідала господиня? А що це у вас
в руках? Хто зробив такі гарні лялечки? А чи є такі ляльки у вас вдома? Ляльок
яких ми сьогодні бачили і отримали в дарунок в магазині не купити,їх можна
виготовити своїми руками.Ви підростете і ми обов’язково
навчимось їх робити. (відповіді дітей)
-Діти прощаються і виходять з
групи.
В кінці заняття господиня з
вихователем дарують гостям ляльки з ниток
на добру пам
‘ять.
Немає коментарів:
Дописати коментар