Ознайомлення з явищами природи розпочинається в молодшому дошкільному віці.
Основна форма роботи – систематичні спостереження в повсякденному житті та цільові спостереження. Важливо, щоб з явищами кожного періоду діти знайомились неодноразово. З цією метою вихователь проводить ряд спостережень на початку та в кінці сезону та планує один тиждень щоденних спостережень в розпал сезону. З дітьми даної вікової категорії педагог спостерігає кожне явище окремо (тільки дощову погоду чи тільки листопад). Слова вихователя повинні сприяти формуванню уявлень не лише про явище, як таке, але й про його сезонний
характер. При повторному спостереженні за снігопадом педагог має акцентувати увагу на тому, що знову йде сніг, сніг завжди йде взимку. Якщо це стосується осіннього явища, то слід зазначити, що листя пожовтіли на деревах, бо так завжди буває восени.
Для уточнення та закріплення уявлень у куточку природи необхідно мати календар-погоди, який може бути у вигляді календаря-картинки «Яка сьогодні погода».Це листок картону 30×50 см завбільшки, поділений на чотири частини, на які наклеюються малюнки з зображенням
відповідного типу погоди для певної пори року. Наприклад, для календаря-картинки «Осінь" це може бути зображення яскравої, сонячної, вітряної, холодної, дощової, хмарної або без дощу погоди. Посередині картону прикріплюється стрілочка, якою після повернення з прогулянки відмічають, який сьогодні тип погоди.
Інша форма ведення календаря погоди для молодших дошкільників це набір картинок, на яких зображено різний стан погоди у певну пору року, і підставка, на яку вони викладаються після повернення з прогулянки.
У куточку природи обов`язково має знаходитися лялька, одягнена по сезону
Немає коментарів:
Дописати коментар