Діти старшого дошкільного віку мають
розуміти , що згідно зміни пори року все
розуміти , що згідно зміни пори року все
змінюється. Формування уявлень про пори року в старших дошкільників можливе за допомогою календаря-ширми. У групі вони самостійно та щоденно фіксують день тижня, погоду в календарі за допомогою умовних позначок. Важливо, щоб умовні позначення були прості і зрозумілі дітям. Найпоширенішими є такі позначення:дні тижня – різним кольором (для кожного дня визначити колір; погод а – знаками натуралістичного характеру (вітер – дерево, нахилене в сторону, сніг – графічне зображення сніжинки). Особливу увагу слід приділити позначкам ступеню тепла та холоду: це схематична фігура дитини, вдягненої по-різному: в трусиках, в платті, в пальто чи куртці, в шубі. Дошкільникам такі позначки зрозумілі, так як вони відповідають тому одязі, в якому діти були під час прогулянки. Вихователь лише показує, як треба доповнити малюнок зображенням птахів, комах, яких бачили підчас прогулянки. Техніка виконання
малюнка повинна бути завжди однаковою (олівцем, фарбою чи фломастером). У кінці місяця стан погоди порівнюють, рахують, скільки було ясних, похмурих, дощових та вітряних днів, і роблять відповідні висновки про погоду. Доречним буде обговорення з дітьми результатів тижневих спостережень за природою за допомогою запитань:
Якими позначками ми помічали погоду, дні тижня?
Якою була погода на минулому тижні в понеділок? Як це видно по календарю?
Якими стали рослини на майданчику?
А як це видно по календарю? Чому змінюються рослини?
Які птахи, комахи були на майданчику? Птахи, яких ми бачили: зимуючі чи перелітні ?
Немає коментарів:
Дописати коментар