Первинне діагностування
мовленнєвих порушень у дітей дошкільного віку
Дошкільники
не завжди оволодівають правильною вимовою звуків не тільки до п’яти, а й до
шести років. Часто причинами відставання с не вікові особливості розвитку
дитячого мовлення, а відхилення в будові артикуляційного апарату, недостатня
рухливість його органів (губ, язика, нижньої щелепи), недостатній рівень
розвитку фонематичного сприймання (дитина не розрізняє па слух окремі звуки,
змішує їх).Перш, ніж
приступити до виправлення недоліків звуковимови, потрібно з’ясувати, які звуки
дитина вимовляє неправильно і в чому виражається цей недолік. При обстежені в
першу чергу перевіряється вимова звуків ш, ж, ч, щ, с, с'. з, з’, р, р’, л, л’.
Найчастіше недоліки вимови них звуків мають місце у дітей старшого дошкільного
віку.
Час звернутись до логопеда:Якщо вашій дитині важко
спілкуватись зі своїми однолітками, і ви помітили, що її мова, значно відстає
від норми зверніться за консультацією до логопеда. Виясніть, що стало причиною.
Можливо, ви дуже мало спілкуєтесь з вашою дитиною, і вона просто не чує
розмовної мови. Тоді негайно почніть більше спілкуватись з дитиною, читати
казки, вірші, активно займатись малюванням і ліпленням.Підставою
для відвідування логопеда є неправильна вимова звуків. Свистячі:-
«С»,«3»,«Ц» - малюк повинен чітко вимовляти до кінця 3-го року
життя.Шиплячі і сонорні:-
«Ш», «Ж», «Ч» «Л»,
«Р» до кінця 5-го року життя.Якщо ви
помітили помилки і вас тривожить мова вашої дитини зверніться до логопеда за
консультацією і невідкладно. Чим довше малюк буде картавити і шепилявити, тим
міцніше закріпиться у нього неправильна вимова і тим важче буде в майбутньому
виправити дефект.Одним із показників життєвої
компетентності дошкільника є його мовленнєва активність у різних сферах
життєдіяльності, пов’язана з умінням встановлювати комунікативну взаємодію з
партнером, грамотно будувати і висловлювати свої думки.Для надання ефективної логопедичної
допомоги дитині необхідно: своєчасно виявляти наявні в неї мовленнєві порушення
і грамотно планувати корекційно-розвивальну логопедичну роботу.Розроблене діагностування
корекційно-розвивальної логопедичної роботи сприяє більш глибокому і детальному
вивченню мовного та мовленнєвого розвитку кожної дитини і допомагає намітити
найбільш ефективні шляхи корекційно-індивідуальної роботи по подоланню
мовленнєвого порушення.
Немає коментарів:
Дописати коментар