Основи формування культури інженерного мислення засобами запровадження програми «STRЕАM -освіта, або Стежинки у Всесвіт»
Експерт 1. Слайд 1
В квітні 2018 року в дошкільній освіті відбулась революційна подія – вийшла друком альтернативна програма формування культури інженерного мислення «STRЕАM - освіта, або Стежинки у Всесвіт» авторського колективу під керівництвом Катерини Крутій. Так от, на думку авторів саме за таким підходом до освіти майбутнє. Так це чи ні покаже час, а ми з вами знайомимось з новою програмою.
Експерт 1. Слайд 2
На інформаційному стенді представлено продукцію видавництва «Ліпс»: власне програму, блоково-тематичне планування до неї у вигляді методичних рекомендацій за кожним сезоном для кожного віку та робочий зошит педагога, який працює за основною прогамою «Дитина в дошкільні роки» і альтернативною програмою STRЕАM.
Експерт 1. Слайд 3
На слайді - адреса видавництва. Замовлення виконується через інтернет, вчасно та якісно.
Модератор: - Чому автори програми переконані, що вона актуальна на сьогодні?
Відповідь експерта 1: Слайд 5
Про один із актуальних чинників говорила вже Тетяна Василівна – дефіцит інженерних кадрів та прогнозована поява нових професій на межі науки та суспільства. Але є й інші. Не менш важливим стає питання безпеки в суспільстві саме через розвиток технологій: ускладнюється побутова техніка, модернізується обладнання на виробництві, з’являються нові технологічні ризики, які напряму залежать від людського чинника і вміння приймати стратегічні рішення. Дещо суб’єктивний, але не менш актуальний момент – потреба в зміні гендерного підходу до науки. Назвіть ім’я всесвітньовідомого науковця. Будь-якого…і в 99 % відповідей буде ім’я чоловіка. Проте часто саме жіноча наукова діяльність лежить в їх основі. Сучасній науці потрібна жіноча логіка, креативність, уважність до деталей та гнучкість розуму. Наприклад в сфері індустріального дизайну, нанотехнологій, біоінженерії.
Модератор: - Які концептуальні принципи закладено в основу програми і як вони відповідають вимогам Базового Компонента освіти?
Відповідь експерта 1: Слайд 6
Програма «…Стежинки до Всесвіту» повністю орієнтована на Базовий Компонент дошкільної освіти, але має відмінний від традиційних підхід до змісту та умов освіти. Іншими словами – навчаємо новому, в новому середовищі, а от форми роботи, скажемо так, традиційні.
Окрім цього програма:
- визнає інтегративність концептуальним принципом;
- здійснює навчання за темами , а не за предметами;
- дає можливість використати неакадемічні знання на практиці;
- розвиває критичне та проектне мислення;
- готує до технологічних інновацій в житті
Модератор: - Мають бути створені умови для успішної реалізації програми. Які це умови на думку самих авторів?
Відповідь експерта 1: Слайд 7
Умови реалізації програми представлено на слайді. Серед них найголовнішою можу назвати інтеграцію видів діяльності, щодо якої у Катерини Крутій своє бачення. Що, як і з чим інтегрувати представлено в методичних рекомендаціях до програми. Ну і проектній та науково-дослідницькій діяльності - домінуюче так. Це стрижневі умови.
Модератор: - А яким же чином зміст програми відповідає SТRЕАМовським характеристикам? Як простежити оті напрямки «сайнс», «арт» та інші?
Відповідь експерта 1: Слайди 8
А зараз і розкриємо кожен із напрямків. Програма побудована так, що кожна літера слова STRЕАM - це її розділ.
Літера S – напрямок «сайнс», наука. Назва розділу - Природничі науки, або Подорож Всесвітом. Передбачає знайомство з астрономією, фізикою, медициною на доступному дітям рівні. В програмі так і прописано, що з цих наук дати дітям.
Слайд 8
Літера Т – технології. Ознайомлення з сучасними технологіями, гаджетами, професіями, експериментування.
Слайд 9
Літера R – «рідінг», читання та письмо. Розділ програми «Читання та письмо, або Мандрівка до Країни слів.
Слайд 10
Літера Е – «инжиніринг». Мабуть найцікавіша назва розділу, який надає наочному моделюванюя та конструюванню провідне місце.
Слайд 11
Літера А – напрямок «арт», який має досить складну на перший погляд структуру. Проте зміст роботи зрозумілий – мистецтво в усіх його проявах від минулого до сучасного.
Слайд 12
Літера М- розділ програми має назву «Математика. Логіка, або Пізнаємо красу чисел і геометричних фігур» Тут автори програми Америки не відкривали.
Модератор: - То виходить, передова програма є, інноваційне планування є, методичні рекомендації є. Бери і працюй!???
Відповідь експерта 1 : ну не зовсім так. Для масового застосування програма має отримати статус державної. Окрім цього в освітянському середовищі слова «технології», «інновації», «передовий досвід» настільки вже заїздили, що вони не стільки привертають увагу педагога скільки дратують і відштовхують. Тай технологія як педагогічний інструмент це одне, а технологія як прогресивне наукове явище – це зовсім інше. Вихователь в першу чергу сам по собі має бути дослідником і мати прагнення щодня дізнаватись щось нове про світ.
Немає коментарів:
Дописати коментар