Розвивальне середовище

Розвивальне  середовище.
Або де народжуються наукові відкриття?
Привернути увагу до проблематики плекання інженерних кадрів в умовах освіти можна вже сьогодні. Розпочати роботу необхідно зі створення в суміжних ланках освіти продуктивного науково-пізнавального  середовища. Для повної наступності перших ланок освіти, як для садочка так і для початкової школи необхідні:
-   повноцінна бібліотека з  бібліотекарем та читальною залою;
- медіатека, а саме фонд навчальних і методичних посібників, відеофільмів, звукозаписів, комп'ютерних презентацій, а також технічне забезпечення для створення і перегляду фонду: інтерактивна дошка, комп'ютер, відеокамера, магнітофон, відеомагнітофон, проектори; 
- комп’ютерний клас для учнів з ноутбуками, для дошкільнят з планшетами та вільним виходом в мережу Інтернет;
- сенсорні кімнати. Темна - зі світломузичним супроводом,
ароматичними сенсорами - для стимулювання мозкової активності та зміцнення нервової системи. Світла - з інтерактивним обладнанням, яка б слугувала базою як для корекції та оздоровлення, так і  для розвитку пізнавальних процесів, експериментування з кольором, формою, дослідження властивостей матеріалів, світлового променя, звуків  та впливу їх на органи чуттів;
-   дитяча лабораторія наук;
-   дослідницький майданчик під відкритим небом з метеостанцією;
-   конструкторська лабораторія «Від архітектора до будівельника»;
-   мистецькі осередки або арт-студії.
Та навіть, якщо немає матеріальної можливості створити такі осередки науки в умовах закладу існують альтернативні варіанти стимулювання пізнавальної активності дітей.
Із-поміж сучасних технологій, які активно запроваджуються в практику роботи дошкільних навчальних закладів України, слід виокремити міжнародну технологію «Стіни, які говорять» (оригінальна назва «Talking Walls») як таку, що забезпечує дитині можливість бути повновладним хазяїном свого персонального простору.Технологію розповсюджено в багатьох інших країнах Європи, вона активно використовується не тільки педагогами.
Сутність технології «Стіни, які говорять» в тому, що дитина, отримуючи необхідну інформацію, має право планувати свою діяльність, конструктивно використовувати інформаційний ресурс. Іншими словами технологія є системою візуалізації знань, в тому числі і математичних. Але, не існує єдиних вимог щодо створення, функціонування, частоти заміни інформації на «Стіні, яка говорить».
Як зробити так, щоб стіни дійсно «говорили»? Стіна може мати кілька інформаційних напрямів – за профілем, на день, на тиждень, періодично змінні тематичні експозиції тощо.
Під час оформлення стіни потрібно врахувати, що зображення має бути розміщене на контрастному тлі й добре проглядатись на відстані одного - двох метрів. А надпис - різного почерку, шрифту, а то й різного розміру букв. Експозиція не має бути монотонною, надто охайно «причесанною».
Під час оформлення стіни для молодших дітей можна використати
ідею  педагогічної системи А. С. Макаренка відображати  яскраві й хвилюючі події дитячого колективу.
Принципи відбору зображень (плакатів, малюнків, картин, фото, оголошень тощо) для оформлення «стін, які говорять»:
-   відповідність зображеного віковим особливостям та рівню знань;
-   цікавість і доступність, розуміння дітьми;
- багаторівневість зображеного як на змістовному рівні, так і на емоційному;
-   наявність тексту на зображенні не є обов’язковим компонентом;
-  зображення повинно бути доступним для цільової групи як елемент наочного обладнання.

Більше інформації читайте тут
           Інтерактивні громадські науково-пізнавальні проекти
 В умовах  міста Кривий Ріг для популяризації науки серед учнівської
молоді  функціонують станції юних техніків та юних натуралістів, краєзнавчі музеї, музей техніки під відкритим небом. А ще є можливість відвідати «Школу наукових чудес» - науково-популярне шоу для всієї родини, яке доводить, що
наука - це весело і цікаво. А ви знаєте, що в Кривому Розі існує музей, де можна взаємодіяти з експонатами, щоб пізнати наукові закономірності?
Відвідування  музею  науки  «Знаніум»  підтримує  потяг дітей до природничих наук.  А ви, дорослі,  знайомі  з технологічними  розробками  Леонардо  да  Вінчі, Ніколи Тесла, Ньютона, Максвела?  
Більше інформації читайте тут


Немає коментарів:

Дописати коментар