Розвивальне середовище.
Або де народжуються наукові
відкриття?
Привернути увагу до
проблематики плекання інженерних кадрів в умовах освіти можна вже сьогодні. Розпочати роботу необхідно зі
створення в суміжних ланках
освіти продуктивного науково-пізнавального середовища. Для повної наступності перших
ланок освіти, як для садочка так і для початкової школи необхідні:
- повноцінна
бібліотека з бібліотекарем та читальною
залою;
- медіатека, а саме
фонд навчальних і методичних посібників, відеофільмів, звукозаписів,
комп'ютерних презентацій, а також технічне забезпечення
для створення і перегляду фонду: інтерактивна дошка, комп'ютер, відеокамера,
магнітофон, відеомагнітофон, проектори;
- комп’ютерний клас
для учнів з ноутбуками, для дошкільнят з планшетами та вільним виходом в мережу
Інтернет;
- сенсорні кімнати. Темна
- зі світломузичним супроводом,
ароматичними сенсорами - для стимулювання мозкової активності та зміцнення нервової системи. Світла - з інтерактивним обладнанням, яка б слугувала базою як для корекції та оздоровлення, так і для розвитку пізнавальних процесів, експериментування з кольором, формою, дослідження властивостей матеріалів, світлового променя, звуків та впливу їх на органи чуттів;
ароматичними сенсорами - для стимулювання мозкової активності та зміцнення нервової системи. Світла - з інтерактивним обладнанням, яка б слугувала базою як для корекції та оздоровлення, так і для розвитку пізнавальних процесів, експериментування з кольором, формою, дослідження властивостей матеріалів, світлового променя, звуків та впливу їх на органи чуттів;
- дитяча лабораторія наук;
- дослідницький майданчик під відкритим небом з
метеостанцією;
- конструкторська лабораторія «Від архітектора до
будівельника»;
- мистецькі осередки або арт-студії.
Та навіть, якщо немає
матеріальної можливості створити такі осередки науки в умовах закладу існують
альтернативні варіанти стимулювання пізнавальної активності дітей.
Із-поміж
сучасних технологій, які активно запроваджуються в практику роботи дошкільних навчальних
закладів України, слід виокремити міжнародну технологію «Стіни, які
говорять» (оригінальна назва «Talking Walls») як таку, що забезпечує дитині можливість
бути повновладним хазяїном свого персонального простору.Технологію
розповсюджено в багатьох
інших країнах Європи, вона активно використовується не тільки педагогами.
Сутність
технології «Стіни, які говорять» в тому, що дитина, отримуючи
необхідну інформацію, має право планувати свою діяльність, конструктивно використовувати інформаційний
ресурс. Іншими словами технологія є системою візуалізації знань, в тому числі і математичних. Але, не існує єдиних вимог щодо створення,
функціонування, частоти заміни інформації на «Стіні, яка говорить».
Як
зробити так, щоб стіни дійсно «говорили»? Стіна може мати кілька
інформаційних напрямів – за профілем, на день, на тиждень,
періодично змінні тематичні експозиції тощо.
Під час
оформлення стіни потрібно врахувати, що зображення має бути розміщене на
контрастному тлі й добре проглядатись на відстані одного - двох
метрів. А надпис - різного почерку, шрифту, а то й різного розміру букв. Експозиція не має бути
монотонною, надто охайно «причесанною».
Під час оформлення стіни для молодших дітей можна використати
ідею педагогічної системи А. С. Макаренка відображати яскраві й хвилюючі події дитячого колективу.
ідею педагогічної системи А. С. Макаренка відображати яскраві й хвилюючі події дитячого колективу.
Принципи відбору зображень (плакатів, малюнків, картин, фото, оголошень
тощо) для оформлення «стін, які говорять»:
- відповідність зображеного
віковим особливостям та рівню знань;
- цікавість і доступність, розуміння дітьми;
- багаторівневість зображеного як на змістовному
рівні, так і на емоційному;
- зображення повинно бути доступним для
цільової групи як елемент наочного обладнання.
Більше інформації читайте тут
Інтерактивні
громадські науково-пізнавальні проекти
молоді функціонують станції юних техніків та юних натуралістів, краєзнавчі музеї, музей техніки під відкритим небом. А ще є можливість відвідати «Школу наукових чудес» - науково-популярне шоу для всієї родини, яке доводить, що наука - це весело і цікаво. А ви знаєте, що в Кривому Розі існує музей, де можна взаємодіяти з експонатами, щоб пізнати наукові закономірності? Відвідування музею науки «Знаніум» підтримує потяг дітей до природничих наук. А ви, дорослі, знайомі з технологічними розробками Леонардо да Вінчі, Ніколи Тесла, Ньютона, Максвела?
Немає коментарів:
Дописати коментар