Методика «Розумне читання»
Л. Шелестової
- Хочу познайомити вас з доктором педагогічних наук, науковцем та практиком із 25-річним досвідом в сфері освіти Людмилою Шелестовою та її авторською методикою «Розвивальне читання». Ця методика розрахована для використання і в закладах освіти, і в домашніх умовах. Зараз її використовують більше 5000 ЗДО в Україні.
Модератор: - Яким чином ця методика відповідає СТРІМ вимогам? Та чи повинні ми в дошкільному закладі вчити дітей читати?
Відповідь експерта 2:
Слайд 3
- Ці два питання тісно пов'язані між собою. Методика побудована повністю в рамках СТРІМ освіти тому, що розвиває у дитини мислення, словниковий запас, дрібну моторику, уявлення про навколишній світ, а тільки потім її метою є навчити дитину читати.
Слайд 4
- Працюючи за цією методикою діти поступово навчаються:
• викладати букви з природного та покидькового матеріалу, знаходити їх в оточуючому середовищі;
• конструювати склади та слова;
• читати склади, слова, речення, короткі тексти.
Слайд 5
Завдання , що поставлені автором, відрізняються від традиційних у навчанні читанню дошкільнят. Головним є
- ознайомлення самого педагога із змістом ігрових дидактичних завдань, ігрових ситуацій у відповідності з посібником, здатність академічно правильно ставити завдання перед дітьми;
• розвиток логічного мислення та інтелектуальних здібностей дітей у процесі навчання читання й виконання інтелектуальних завдань, вправ, ігор.
Слайд 6
На допомогу педагогам творча група Людмили Шелестової розробила конспекти занять на друкованій основі на кожен рік навчання
Відповідь експерта 2: Слайд 7
- Планування занять повністю відповідає структурі посібника посібника Л. Шелестової «Вчимося читати». Педагогу не потрібно «винаходити велосипед» Заняття проводиться 1 заняття на тиждень. Передбачено збільшення тривалості занять у середній групі – 20-25 хв, у старшій – 25-30 хв.
Програма дає можливість варіювати в залежності від можливостей дитини:
- можна проводити заняття індивідуально;
- кількість завдань залежить від можливостей дитини;
- вік дітей (можна працювати починаючи з 4-го року життя);
- кількість занять можна збільшувати до 2-3 на тиждень
Слайд 8
Для вивчення однієї букви пропонується 5 — 6 завдань із використанням різних видів діяльності, із залученням ілюстративного та природного матеріалу. Кожне завдання — новий вид діяльності: малювання, вирізання, конструювання, ліплення, пересування у просторі .
Слайд 9
Завдання поступово в залежності від віку ускладнюються
Слайд 10
Людмила Шелестова розробила також власні рекомендації по роботі за даною програмою. Вони на екрані. А я наголошу на тих, які мені найбільше сподобались: – не набридайте своїй дитині! І пам’ятайте девіз методики «Розвивальне читання» - НАВЧАЙСЯ ІЗ ЗАДОВОЛЕННЯМ!!!!!
Немає коментарів:
Дописати коментар