Програма "STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт"

STREAM-освіта як новий напрямок 
науково-природничої освіти
         Ґрунтом для розвитку пізнавальних здібностей малюка Катерина Крутій,
керівник авторського колективу розробників альтернативної програми формування культури інженерного мислення «STRЕАM - освіта, або Стежинки у Всесвіт» вважає  розвиток його сенсорних, інтелектуальних і творчих здібностей.
Сенсорні здібності - це функціональні можливості організму, які забезпечують відчуття і сприйняття дитиною довкілля й самої себе. У розвитку сенсорних здібностей важлива роль належить засвоєнню сенсорних еталонів за допомогою відчуття, сприйняття, уявлення.
Інтелектуальні (розумові) здібності - здатність ефективно виконувати
інтелектуальну роботу, яка потребує тривалого пізнавального напруження. Це вимагає інтенсивної уваги до об’єктів спостереження, запам’ятовування, аналізу і синтезу, узагальнення тощо. Розвиток здібностей у контексті організації розумової діяльності означає виконання різних видів праці з дотриманням умов, що можуть забезпечити максимальну її продуктивність за мінімальної затрати енергії.
Творчі здібності - це вміння дивуватися і пізнавати, знаходити рішення в нестандартних ситуаціях, націленість на відкриття нового і здатність до глибокого усвідомлення свого досвіду. Головними показниками творчих здібностей  дошкільнят визнані швидкість і гнучкість мислення, оригінальність, допитливість, точність і сміливість думки.
    Програма «STRЕАM - освіта, або Стежинки у Всесвіт»є супутником
програми "Дитина в дошкільні роки", повністю орієнтована на Базовий
Компонент дошкільної освіти,  але має відмінний від традиційних підхід до змісту та умов освіти і передбачає реалізацію низки завдань:
- забезпечення розвитку базових (стартових) потенційних компетенцій і особистісних якостей дошкільників, що сприяють формуванню творчих і технічних здібностей, продуктивного та критичного мислення дітей;
 - розвиток сенсорних, інтелектуальних і творчих здібностей, інтересів дітей, допитливості та пізнавальної мотивації;
 - формування сенсорної культури та культури пізнання, цінностей пізнання;
-формування пізнавальних дій, становлення свідомості;
- розвиток уяви і творчої активності;
- формування первинних уявлень про себе, інших людей, про властивості й відношення об’єктів довкілля (форма, колір, величина, матеріал, звучання, ритм, темп, кількість, числа, частина і ціле, простір і час, рух і спокій, причина і наслідок тощо), планету Земля, Всесвіт, про особливості природи, різноманіття країн і народів світу тощо.
 Програма побудована так, що кожна літера слова STRЕАM - це її розділ.    
Літера S – напрямок «сайнс», наука. Назва розділу -  Природничі науки, або Подорож Всесвітом. Передбачає знайомство з астрономією, фізикою, медициною на доступному дітям рівні. В програмі чітко окреслено, що з цих наук дати дітям.
Літера Т – технології. Ознайомлення з сучасними технологіями, гаджетами, професіями, експериментування.
Літера R – «рідінг», читання та письмо. Розділ програми «Читання та письмо, або Мандрівка до Країни слів.
Літера Е – «інжиніринг». Мабуть найцікавіша назва розділу, який надає  наочному  моделюванюя та конструюванню провідне місце.
Літера А – напрямок «арт», який має досить складну на перший погляд структуру. Проте зміст роботи зрозумілий – мистецтво в усіх його проявах від минулого до сучасного.
Літера М - розділ програми має назву «Математика. Логіка, або Пізнаємо красу чисел і геометричних фігур».
      

ЧИТАТИ БІЛЬШЕ ТУТ .. http://ukrdeti.com/

Немає коментарів:

Дописати коментар