Інтегроване
заняття з пріоритетом пізнавальної діяльності для дітей
середнього віку «ЦЕЙ ДИВНИЙ ГУДЗИК»
Підготувала:
вихователь КЗ «ДНЗ (ясла-садок) №75 КТ» КМР Фортуна О. І.
Мета:
розвивати дрібну моторику, мислення,
мовлення; закріпити знання про ґудзики, як предмет найближчого побутового
оточення, їх види, функціональне призначення, матеріали з яких вони виготовлені;
поповнити словниковий запас за темою «ґудзик» (ґудзичок, запонка, застібка,
пришивати, застібати тощо); закріпити поняття «форма» та «величина» предметів (круглий,
квадратний, овальний, великий, малий),
вчити дітей нанизувати ґудзики за
найпростішою схемою; вчити визначати магнітні властивості заліза,
закріпити знання про агрегатні стани води; виховувати доброзичливість,
гостинність, бажання бути корисним.
Дидактичний матеріал:
Демонстраційний дидактичний матеріал: стенди
з ґудзиками різної форми, кольору, Іванко-лялька персона, ілюстрації різних видів одягу з ґудзиками різного
призначення, поробки з ґудзиків.
Роздатковий матеріал: : гудзики до гри, «Знайди пару», ґудзики різного кольору та розміру за
кількістю дітей; матеріал для дослідів: залізні, пластмасові гудзики, магніти
льодяник з ґудзиком на таці, миска с теплою водою; ґудзики різного кольору, розміру, форми.
Попередня
робота: створення спільно з дітьми та батьками міні - музею «Чарівний
ґудзик », бесіда «Що ви знаєте про ґудзичок ?», «Щоб ви хотіли знати про
ґудзичок?», читання оповідання В.Савка «Оксанчин ґудзичок», заучування
скоромовок, приказок, прислів'їв та пальчикової гімнастики «Мій мізинчик»,
складання описових розповідей про ґудзики, дидактичні ігри: «На що схожий
ґудзичок», «Чарівний мішечок», «Склади картинку з ґудзиків», «Ґудзики - це
добре чи погано», розв'язання проблемної ситуації «Відірвався ґудзик», «Ґудзик
в руках малюка», малювання та ліплення ґудзиків.
ХІД
ЗАНЯТТЯ
І. Організація групи. Повідомлення теми заняття.
Вихователь: - Діти, до нас завітав
незвичний гість, а щоб здогадатися який, треба відгадати загадку:
Я маленький, я кругленький
І на одязі завжди.
Мене в петлю продівають
Сто разів туди-сюди.
Вихователь: - Так це ґудзик, а на вас є
ґудзики? З чого вони зроблені?
А ось подивіться у нас є міні -
музей ґудзика. Чи всі ґудзики в ньому однакові? Чим відрізняються?
ІІ. Мотивація діяльності. Сюрпризний момент.
(Хтось
заплакав в коридорі)
Вихователь: - Діти ви чуєте хтось плаче в
коридорі? Зараз я подивлюсь, а ви сідайте на стільці. Це хлопчик. Давайте
запитаємо, що з ним трапилось і як його звати? ( Заходить з лялькою-персоною Іванком)
Запитання дітей:
-
Хлопчику, як тебе звати?
-
Що з тобою трапилося?
Вихователь: - А як ми можемо заспокоїти
Іванка? Що ми можемо йому порадити?
Відповіді дітей:
-Не плач! Все буде добре! Твій
ґудзик знайдеться.
Вихователь: - А ще ми знаємо скоромовку
у якій ґудзик знайшовся і тобі її
розкажемо:
Ґава гудзика на ганку
Загубила на світанку.
Ґава гудзика шукала
Гелготала, гелготала.
Ґава ґудзик відшукала
І в гніздо собі поклала.
Вихователь: - А скажи Іванку, який ґудзик був
у тебе? Може ми тобі поможемо його знайти?
Іванко: - Мій ґудзик був блискучий,
круглий, а головне залізний…
Вихователь: - Ну, що діти, давайте посадимо
Іванка до столу, а самі спробуємо допомогти знайти ґудзика…Подивіться скільки
ґудзиків, давайте розкладемо їх за кольором.
ІІІ. Пошуково-дослідницька діяльність.
1. Вправа «Посортуй ґудзики»
Вихователь: - Ми з вами розклали ґудзики, але
потрібного не знайшли… Засмутиться
Іванко… А мені не хочеться щоб Іванко більше не плакав. Давайте створимо йому
подарунок, щоб він міг гратися, поки ми будемо йому ґудзика шукати.
2. Гра-нанизувалка «Веселі черв’ячки» (робота за
схемою)
Вихователь: - Сідайте за столи і спробуємо створити
черв’ячків з ґудзиків. Пам’ятайте, що після закінчення роботи необхідно закріпити
дріт, щоб ґудзики не розсипались.
Вихователь: - Хто у тебе вийшов, Даша? Як ти
його назвеш? А в тебе, Діма?
А зараз ми їх поселимо на казковій галявинці. Та й Іванкові сумно не
буде.
А ми з вами теж розважимося.
3. Фізкультхвилинка «Знайди свою пару» (Діти знаходять пару з однаковими ґудзиками)
4. Дитяче експериментування.
Вихователь: - Діти, я чую якісь звуки… Ой
мабуть там щось є… Давайте поглянемо…
-
Що це? (Заморожені в крижині гудзики та різні мілкі предмети)
4.1.
Експеримент
з кригою
Вихователь: - Що треба зробити щоб крига
розстанула? Покладемо крижину на сито, а сито покладемо на тацю і заллємо кригу
теплою водою. Почекаємо і за мить
побачимо…
- Що
замерзло в кризі? Один чи багато?
4.2. Експеримент
з магнітом
Вихователь: - А давайте пригадаємо, який
ґудзик був у Іванка? А за допомогою чого можемо визначити метал? ( Магніт)
Вихователь: - Беріть магнітики, Коля та
Мирослава, і віднайдемо ґудзика.
- Ой та він не один? А як ми
визначимо де ґудзик Іванка? Давайте розглянемо що ми знайшли…
- Це схоже на ґудзик? Ні, це
застібка, але не ґудзик ( блискавка, кнопка, болтик)
- А це ґудзик! Він металевий.
Його можна пришити. Він круглий. Давайте запитаємо в Іванка чи його це ґудзик?
V. Підведення підсумків заняття
Вихователь: - А Іванко дуже радий, що ми
знайшли йому ґудзика. Як ми шукали Іванків ґудзик?
Вихователь: - А ще більше він зрадів, що в
нього з'явилися нові друзі…
-
І розповів мені прикмету:
«Знайти ґудзика, це на щастя». Тож всі
ми з вами будемо щасливими і добра і щастя бажаємо і нашим гостям… ( Даруємо пам’ятки )
Немає коментарів:
Дописати коментар