Логіко-математичне
заняття "В гостях у Білочки"
(середня група)
Вихователь: Ірлик О. В. ЗДО № 75
Програмовий
зміст: розвивати логічне мислення, пам'ять,
зосередженість, дрібну моторику пальців, вміння орієнтуватися у просторі; закріпити знання дітей про число та цифру 3 та спосіб утворення числа додаванням 1 до попереднього, продовжувати
закріплювати узгоджувати число з цифрою (в межах 3), вчити порівнювати множини,
визначати кількісне відношення (більше, менше, порівну) , вчити знаходити зайвий предмет і пояснювати
чому він зайвий закріпити знання про геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник),
закріпити поняття ЛІВОРУЧ-ПРАВОРУЧ, ВГОРІ-ВНИЗУ, ПОСЕРЕДИНІ ; виховувати
уважність, активність на занятті, організованість, пізнавальний
інтерес до математики.
Демонстраційний
матеріал: білочка (іграшка), фланелеграф або магнітна дошка, предметні
картинки, відріз тканини синього кольору, картонні місточки: широкий і вузький,
деревинка з дубовими листями ; 3грибка, 3 горішка, скринька з «горішками-завданнями»,
кошик з горіхами.
Роздавальний
матеріал: нашийні хустинки двох кольорів по 7 шт., площинні
грибочки і горішки, картки з
геометричними фігурами, прищіпка, предметні картки із зображенням предметів,
які є в раціоні білки, розділова смужка для викладання (на кожну дитину), цифри
1,2, 3(на кожну дитину), д/
г «Танграм» (7шт.), математичний планшет (7 шт.), зразки для роботи з «танграмом» та «геометриком», горіхи для пальчикової гімнастики для кожної дитини.
г «Танграм» (7шт.), математичний планшет (7 шт.), зразки для роботи з «танграмом» та «геометриком», горіхи для пальчикової гімнастики для кожної дитини.
Хід заняття.
І.
Організаційний момент.
Вихователь: -Діти, привітайтеся, у нас сьогодні гості. (Діти вітаються) Відгдайте загадку:
У садах, у лісах блукає,
в жовті шати одягає,
золотисту стелить постіль –
жде сестрицю білу в гості. (Осінь)
Вихователь: -Так це осінь. А яка вона - рання чи пізня? (Пізня)
-Так осінь вже закінчується. Природа та тварини весь
цей час готувалися до зими, і нарешті закінчили свої приготування . Сьогодні
нас запросив в гості в ліс. Він знаходиться за річкою. А щоб туди потрапити нам
треба перейти місточкам. Дівчатка будуть йти по широкому містку, а хлопчики - по
вузькому.(Або за кольором хустинок)
(звучить мелодія)
- І ось ми і в лісі!
Сюрпризний момент
Вихователь: - А хто ж нас
запросив, про це ви дізнаєтесь ,коли відгадаєте загадку:
Спритний майстер у стрибках:
На деревах, по гілках.
Вся руда, пухнастий хвіст,
Рідний дім для неї – ліс. (БІЛКА)
На деревах, по гілках.
Вся руда, пухнастий хвіст,
Рідний дім для неї – ліс. (БІЛКА)
ІІ. Основна частина.
Вихователь: -
Правильно, ходімо в гості до білочки. Гляньте на деревинку, що це за дерево? (Дуб)На
цьому дубові у дуплі живе білочка.
Білочка.- Доброго ранку,
діти! Рада що ви завітали до мене. Я все літо та осінь готувала собі запаси на
зиму. Ось я вже назбирала грибочків, настромила їх на сухі гілочки та засушила
на зиму. Але порахувати їх не вмію. Допоможіть мені?
Завдання 1.
« Порахуй грибочки»
Скільки грибочків на гілочці? (один).
- А ось я несу
ще один. Скільки грибів стало? (два).
- Що я зробила,
щоб отримати число два? (До одного грибочка принесла ще один).
- Перед тим як лягти спати, їжачок подарував мені ще один великий гриб. Давайте порахуємо разом , скільки грибів у
мене всього? (1, 2, 3) Скільки грибів стало. (три).
- Шпак, відлітаючи в теплі краї, приніс у клювику мені
один горішок. Скільки горішків у мене? (один)
Вихователь. А давайте і ми пригостимо білочку горішком.
І тепер у неї? - 2 горішка.
Завдання 2.
« Урівнювання величин» (робота за столами )
Вихователь: –У білочки є
грибочки і горішки і вона хоче визначити, чого більше. Допоможемо їй? Викладіть
на верхній смужці 3 грибочки, а на нижній 2 горішка.
- Чого у
білочки більше — грибочків чи горішків? На
скільки грибочків більше? (на один)
- Що треба зробити, щоб грибочків і горішків
було порівну? (Додати ще один горішок). Подаруємо білочці й ще один горішок.(він
лежить під тарілочкою)
- Скільки
тепер горішків? (три). А грибочків? (три).
- То чого
тепер більше — грибочків чи горішків? (їх
стало порівну).
- А що ще
можна було б зробити, щоб горішків і грибочків було порівну? (треба було
забрати один грибочок).
Вихователь:
Білочка – добра господиня.
В неї є горішок, шишок повна скриня
Ось метнулась білочка, заховалась в скриньці,
Пальчикова гімнастика (З горіхами)
Цей горішок – фантазер. Він – чудовий масажер.
( Довільними рухами котити горіх по долоні)
Візерунчатий бочок . Розвиває кулачок.
( Довільними рухами котити горіх по долоні)
Візерунчатий бочок . Розвиває кулачок.
Міцно ти його здави. Свою силу прояви.
( Почергово стискати горіх у лівій та правій долонях)
( Почергово стискати горіх у лівій та правій долонях)
Комплекс дидактичних вправ «Білчині завдання»
Вихователь: - Білочка хоче нас пригостити горішками. Але горішки ці
не звичайні, а із завданнями.
Перший горішок. Дидактична гра «Запаси у білочки».
Мета:
продовжувати закріплювати узгоджувати число з цифрою (в межах 3). карточки із
зображеннями предметів, покласти карточку з цифрою.
Другий горішок. Дидактична гра «Хто де знаходиться?»
Вихователь:
Білка ще й торгує трішки.
Продає свої горішки:
Лисичці-сестричці,
Вовчику-братику,
Ведмедику волохатому
Та зайчику вухатому.
Вихователь: - Всі ці звірі
прийшли до білочки по горішки.
-Давайте визначимо, де хто
знаходиться.
(Лисичка-внизу, вовчик - справа,
ведмедик-зліва, зайчик- вверху, білочка - посередині.)
Третій горішок. Дидактична гра «Яка фігура зайва» (прищіпка).
Мета: вчити
знаходити зайвий предмет і пояснювати чому він зайвий.
Четвертий горішок. Фізкультхвилинка.
Лапки в боки, вгору вушка,
Скачуть білочки-подружки.
Раз. два, три, чотири, п'ять-
По гілках вони летять.
Кожен ранок на галяві
Спритно роблять вільні вправи.
Раз, два, три, чотири, п'ять-
Люблять білочки стрибать.
П'ятий
горішок. Загадка.
Вихователь: - І
останній горішок від білочки. Відгадайте загадку про її улюблене дерево,
насіння з його плодів допомагає білочці
врятуватися від голоду взимку.
Мов зелений їжачок,
має безліч голочок.
Поспішає до оселі
в новорічні дні веселі. (Ялинка)
-
Д/г «Виклади
ялинку» групове завдання (за кольором хустинок у дітей)
І група – викладає
ялинку із фігур ТАНГРАМА
ІІ група - викладає ялинку з банківських гумок на ГЕОМЕТРИКУ
запитання до
дітей:
-
з яких фігур складається ялинка?
-
скільки кутів у трикутника, а
скільки сторін?
-
чи однакові трикутники за розміром?
за кольором?
-
якого кольору верхній трикутник, а
середній, а нижчий?
Білочка. - Ви чудово впоралися зі всіма моїми
горішками-завданнями. як кажуть вам любий горішок по зубам.
ІІІ. Підсумок заняття
Вихователь:
- Які ви діти молодці! Допомогли
білочці порахувати всі грибочки та горішки, виконали різні завдання, а тепер давайте
попрощаємось із білочкою.
Зараз за допомогою чарівної мелодії
повернемося назад у групу: заплющуємо очі і прислухаємось (мелодія сміху
дітей).
-
Діти, білочка дуже рада, що ви
приходили до неї в гості. Які цифри ми сьогодні пригадували? Які завдання вам
найбільше сподобалися виконувати?
Немає коментарів:
Дописати коментар