Логіко-математичне заняття "В гостях у Білочки" (середня група)


Логіко-математичне заняття "В гостях у Білочки"
(середня група)  
 Вихователь: Ірлик О. В. ЗДО № 75
        Програмовий зміст: розвивати логічне мислення, пам'ять, зосередженість, дрібну моторику пальців, вміння орієнтуватися у просторі; закріпити знання дітей  про число та цифру 3 та спосіб  утворення числа додаванням 1 до попереднього, продовжувати закріплювати узгоджувати число з цифрою (в межах 3), вчити порівнювати множини, визначати кількісне відношення (більше, менше, порівну) ,  вчити знаходити зайвий предмет і пояснювати чому він зайвий закріпити знання про геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник), закріпити поняття ЛІВОРУЧ-ПРАВОРУЧ, ВГОРІ-ВНИЗУ, ПОСЕРЕДИНІ ; виховувати уважність, активність на занятті, організованість, пізнавальний інтерес до математики.
Демонстраційний матеріал: білочка (іграшка), фланелеграф або магнітна дошка, предметні картинки, відріз тканини синього кольору, картонні місточки: широкий і вузький, деревинка з дубовими листями ; 3грибка, 3 горішка, скринька з «горішками-завданнями», кошик з горіхами.
Роздавальний матеріал: нашийні хустинки двох кольорів по 7 шт., площинні грибочки і горішки, картки  з геометричними фігурами, прищіпка, предметні картки із зображенням предметів, які є в раціоні білки, розділова смужка для викладання (на кожну дитину), цифри 1,2, 3(на кожну дитину), д/
г «Танграм» (7шт.), математичний планшет (7 шт.), зразки для роботи з «танграмом» та «геометриком», горіхи для пальчикової гімнастики для кожної дитини.
Хід заняття.
І. Організаційний момент.
Вихователь: -Діти, привітайтеся, у нас сьогодні гості. (Діти вітаються)    Відгдайте загадку:
У садах, у лісах блукає,
в жовті шати одягає,
золотисту стелить постіль –
жде сестрицю білу в гості. (Осінь)
Вихователь: -Так це осінь. А яка вона - рання чи пізня? (Пізня)
-Так осінь вже закінчується. Природа та тварини весь цей час готувалися до зими, і нарешті закінчили свої приготування . Сьогодні нас запросив в гості в ліс. Він знаходиться за річкою. А щоб туди потрапити нам треба перейти місточкам. Дівчатка будуть йти по широкому містку, а хлопчики - по вузькому.(Або за кольором хустинок)
(звучить мелодія)
-  І ось ми і в лісі!
        Сюрпризний момент
 Вихователь: - А хто ж нас запросив, про це ви дізнаєтесь ,коли відгадаєте загадку:
Спритний майстер у стрибках:
На деревах, по гілках.
Вся руда, пухнастий хвіст,
Рідний дім для неї – ліс. (БІЛКА)
ІІ. Основна частина.
Вихователь: - Правильно, ходімо в гості до білочки. Гляньте на деревинку, що це за дерево? (Дуб)На цьому дубові у дуплі живе білочка.
Білочка.- Доброго ранку, діти! Рада що ви завітали до мене. Я все літо та осінь готувала собі запаси на зиму. Ось я вже назбирала грибочків, настромила їх на сухі гілочки та засушила на зиму. Але порахувати їх не вмію. Допоможіть мені?
Завдання 1. « Порахуй грибочки»
 Скільки грибочків на гілочці? (один).
- А ось я несу ще один. Скільки грибів стало? (два).
- Що я зробила, щоб отримати число два? (До одного грибочка принесла ще один).
- Перед тим як лягти спати, їжачок  подарував мені ще один великий гриб.  Давайте порахуємо разом , скільки грибів у мене всього? (1, 2, 3) Скільки грибів стало. (три).
- Шпак, відлітаючи в теплі краї, приніс у клювику мені один горішок. Скільки горішків у мене? (один)
Вихователь. А давайте і ми пригостимо білочку горішком. І тепер у неї? - 2 горішка.
Завдання 2. « Урівнювання величин» (робота за столами )
Вихователь: –У білочки є грибочки і горішки і вона хоче визначити, чого більше. Допоможемо їй? Викладіть на верхній смужці 3 грибочки, а на нижній 2 горішка.
- Чого у білочки більше — грибочків  чи горішків? На скільки грибочків більше? (на один)
-  Що треба зробити, щоб грибочків і горішків було порівну? (Додати ще один горішок). Подаруємо білочці й ще один горішок.(він лежить під тарілочкою)
- Скільки тепер горішків? (три). А грибочків? (три).
- То чого тепер більше — грибочків  чи горішків? (їх стало порівну).
- А що ще можна було б зробити, щоб горішків і грибочків було порівну? (треба було забрати один грибочок).
Вихователь:
Білочка – добра господиня.
В неї є горішок, шишок повна скриня
Ось метнулась білочка, заховалась в скриньці,
        Це вона готує нам усім гостинці.
Пальчикова гімнастика (З горіхами)
Цей горішок – фантазер. Він – чудовий масажер.
( Довільними рухами котити горіх по долоні)
Візерунчатий бочок . Розвиває кулачок.
Міцно ти його здави. Свою силу прояви.
( Почергово стискати горіх у лівій та правій долонях)
Комплекс дидактичних вправ «Білчині завдання»
Вихователь: - Білочка  хоче нас пригостити горішками. Але горішки ці не звичайні, а  із завданнями.
Перший горішок. Дидактична гра «Запаси у білочки».
Мета: продовжувати закріплювати узгоджувати число з цифрою (в межах 3). карточки із зображеннями предметів, покласти карточку з цифрою.
Другий горішок. Дидактична гра «Хто де знаходиться?»
Вихователь:
Білка ще й торгує трішки.
Продає свої горішки:
Лисичці-сестричці,
Вовчику-братику,
Ведмедику волохатому
Та зайчику вухатому.
Вихователь: - Всі ці звірі  прийшли до білочки по горішки.
-Давайте визначимо, де хто знаходиться.
(Лисичка-внизу, вовчик - справа, ведмедик-зліва, зайчик- вверху, білочка - посередині.)
Третій горішок. Дидактична гра «Яка фігура зайва»  (прищіпка).
Мета: вчити знаходити зайвий предмет і пояснювати чому він зайвий.
Четвертий горішок. Фізкультхвилинка.
Лапки в боки, вгору вушка,
Скачуть білочки-подружки.
Раз. два, три, чотири, п'ять-
По гілках вони летять.
Кожен ранок на галяві
Спритно роблять вільні вправи.
Раз, два, три, чотири, п'ять-
Люблять білочки стрибать.

П'ятий горішок. Загадка.
Вихователь: - І останній горішок від білочки. Відгадайте загадку про її улюблене дерево, насіння з його плодів допомагає білочці  врятуватися від голоду взимку.
Мов зелений їжачок,
має безліч голочок.
Поспішає до оселі
в новорічні дні веселі. (Ялинка)
-         Д/г «Виклади ялинку» групове завдання (за кольором хустинок у дітей)
І група – викладає ялинку із фігур ТАНГРАМА
ІІ група - викладає  ялинку з банківських гумок на  ГЕОМЕТРИКУ
запитання до дітей:
-         з яких фігур складається ялинка?
-         скільки кутів у трикутника, а скільки сторін?
-         чи однакові трикутники за розміром? за кольором?
-         якого кольору верхній трикутник, а середній, а нижчий?
Білочка.  - Ви чудово впоралися зі всіма моїми горішками-завданнями. як кажуть вам любий горішок по зубам.
ІІІ. Підсумок заняття
Вихователь:
- Які ви діти молодці! Допомогли білочці порахувати всі грибочки та горішки,  виконали різні завдання, а тепер давайте попрощаємось із білочкою.  
Зараз за допомогою чарівної мелодії повернемося назад у групу: заплющуємо очі і прислухаємось (мелодія сміху дітей).
- Діти, білочка дуже рада, що ви приходили до неї в гості. Які цифри ми сьогодні пригадували? Які завдання вам найбільше сподобалися виконувати?


Немає коментарів:

Дописати коментар