Панельна дискусія з теми" Введення в професію молодого спеціаліста"
Підгготувала
Вареник І. Б. вихователь-методист ЗДО № 75
Вареник І. Б. вихователь-методист ЗДО № 75
1.
Привітання
Слайд 1 « Тема панелі»
Модератор: - Доброго дня, шановні гості. Вас вітає на
панельній дискусії з напрямку «Організаційно-методичні засади введення в
професію молодого спеціаліста закладу дошкільної освіти» команда Тернівського району і я, її
модератор, методист КЗ «ІМЦ» КМР Марків
Тетяна Василівна. Представлю вам групу експертів, яка допомагатиме мені
сьогодні розкрити тему:
Вареник І. Б., вихователь-методист КЗ «ДНЗ (ясла-садок)
№75 КТ» КМР
Яцкова М. І., вихователь-методист КЗ «ДНЗ (ясла-садок)
№125 КТ» КМР
Єгорова О. Л., заступник директора з НВР КЗ «НВК «ДНЗ-ЗОШ №218» КМР
Федоренко Н. Г., вихователь-методист КЗ «ДНЗ (ясла-садок)
№260» КМР
2.
Вступні
тези.
Модератор: - Початок трудової діяльності, зокрема перший
рік роботи за спеціальністю, – дуже
відповідальний і важливий етап у професійному становленні педагога. Чимало
досвідчених фахівців саме перші роки своєї діяльності вважають головною школою
професійного зростання. Тож цей етап у жодному разі не має пройти поза увагою
адміністрації дошкільного закладу. З яким молодим педагогом доведеться нам
працювати найближчим часом? Як створити умови для успішної адаптації молодого
спеціаліста? І головне, як утримати педагога в освіті – ось про це сьогодні і
поміркуємо.
Модератор: - Почнемо ми роботу з запитання до нашої аудиторії.
-
Скільки молодих педагогів працює у вас в закладі?
-
Скільки молоді прийшло в цьому навчальному році?
- А
скільки таких з них, які з впевненістю на 100% залишаться в вашому закладі найближчі 3 роки?
Модератор:
- Дякую за відповіді. Сподіваюсь, що молоді
педагоги не розчаруються у своїй
професії і працюватимуть багато років в ваших колективах.
Слайд 2 «Статистика району»
-
А
на слайді інформація про кількість
молодих спеціалістів, які працюють в закладах дошкільної освіти Тернівського
району. Як бачите спостерігається поступовий відтік молодих кадрів. А ще хочу
поділитись не дуже приємним
спостереженням - в заклади дошкільної освіти нашого району в цьому навчальному році прийшло всього 3 спеціаліста-випускника 2018 року.
Слайд 3 «Статистика загальна»
-
І
нажаль, статистика говорить про сучасне молоде покоління на початку своєї
трудової кар’єри таке: 71% сучасної молоді не цікавить обрана ними професія;
40% молодих людей готові змінити обраний фах в перші роки роботи; 50% молодих
спеціалістів не пов'язують своє майбутнє з кампанією в якій працюють сьогодні.
-
Чому
так? Прошу долучитись до розмови Вареник І. Б., вихователя-методиста ЗДО № 75,
яка досліджувала це питання.
3. ПОРТРЕТ МОЛОДОГО СПЕЦІАЛІСТА
Слайд 4. «Заголовок виступу. Вареник»
Виступ Вареник І. Б.
Слайд 5 «Покоління»
Модератор: - А які риси можна назвати типовими для
молодих спеціалістів, які приходять до закладів освіти?
Слайд 6 «Портрет сучасної людини»
Слайд 7 «Молодий педагог на порозі ЗДО»
Модератор:
- Отже, ми з'ясували який
він, сучасний молодий педагог, чого очікує він та чого чекати від нього. За
роки роботи в кожному колективі напрацьований певний алгоритм введення молодого
спеціаліста в професію. Ви всі досвідчені менеджери освіти, проте повернутись
до базових методик ніколи не зайве.
Слайд 8 «Заголовок виступу. Яцкова»
-
Прошу
Яцкову М. І., вихователя-методиста ЗДО №125 нагадати присутнім
організаційно-методичні засади «введення в професію» молодого спеціаліста в
ЗДО.
4. ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПИТАННЯ РОБОТИ З
МОЛОДИМИ СПЕЦІАЛІСТАМИ
Виступ Яцкової М. І.
Презентація. Слайди 9-17
Модератор:
-
Про
особистісну адаптацію ми почули, етапи роботи повторили, а які ж суто
професійні труднощі виникають у молодого педагога в перші роки його роботи? На
які прогалини методичної підготовки слід
звернути увагу вихователю-методисту?
Презентація. Слайд 18 ( труднощі в роботі
молодих)
Модератор:
-
А
яким же чином виявити ці професійні труднощі?
Відповідь
Яцкової М. І. ( Ми знайшли і роздрукували для вас зразки
анкет…..)
Модератор:
-
А якщо
педагог «стане в позу» і, наприклад, відмовиться працювати з анкетою, або
виконувати якесь завдання по самоосвіті, яким чином унормувати це питання?
Відповідь
Яцкової М. І. (А тут ніякої проблеми немає, адже в закладі
розробляється Положення про наставництво, в якому чітко прописано права і обов’язки
як молодого педагога так і його наставника.
Цей документ затверджується наказом завідувача. Іншим наказом по ЗДО за прибулим молодим спеціалістом
закріплюється педагог-наставник, а вихователь-методист,
а то й сам керівник, координує роботу
обох)
Модератор:
-
А
за допомогою яких методів роботи
педагог-наставник має навчити молодого?
Презентація. Слайд 19-20
Модератор:
-
Пригадую
себе молодим спеціалістом і бачу як всі перелічені форми роботи свого часу було
випробувано на мені моїми наставниками. Думаю, що вони досить ефективно
адаптували мене, бо я затрималась аж на 30 років в освіті. Проте освіта
змінилась за цей час, а разом з нею і форми роботи з педагогом, в тому числі і
з молодим.
Модератор: Пропоную поглянути на екран і ставлю запитання
до аудиторії: що об’єднує перелічені терміни?
Слайд з термінами
Модератор:
- Прошу продовжити нашу бесіду і прокоментувати слайд Єгорову
О. Л., заступника директора з НВР СНВК № 218.
5.
ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНІ ФОРМИ НАСТАВНИЦТВА
Коментар Єгорової О. Л.
Слайд з термінами
Відео «андрагог»
Відео «наставник»
Модератор: - А я пригадала свого першого наставника і кумедну історію,
коли «накосячила»…(коротко)…Тоді було прикро, проте більше таких проколів не
було. Бо зрозуміла, що …... Запам’ятала на все життя.
Слайд з термінами
Модератор: - Це був ліричний відступ, а ми повертаємось до роботи. Серед термінів,
представлених на екрані найчастіше ми чули мабуть слово «тьютор».
Хоча як на мене, то це синонім до слова консультант. Так чи ні?
Коментар Федоренко Н. Г.
Відео «тьютор»
Презентація
«Тьюторство – дієва форма методичного супроводу молодого педагога»
Слайд з термінами
Модератор: Повернімось до слайду з термінами. А чим «коуч» відрізняється від «тьютора»?
Коментар Єгорової О. Л.
Відео «коуч»
Модератор: Добре коли ведуть, підбадьорюють, хвалять, але я
переконана, що поки молодий педагог сам не спробує і не «понабиває гуль»
хорошого спеціаліста з нього не вийде.
Слайд з термінами
Коментар Федоренко Н. Г.
Слайд « ментор»
Модератор: –А хіба
наставник і ментор не виконують однакову функцію?
Відео «ментор»
Модератор: - А ми знову повернулись до слайду з термінами. Як бачите, нероз'яснених термінів ще багато. Ми ж зупинились сьогодні на
тих моделях спілкування, які можуть бути
корисними для роботи саме з молодими педагогами.
Слайд з термінами
Модератор: А оскільки час нашого спілкування вичерпано, маємо підвести підсумок і
напрацювати рекомендації по роботі з молодими спеціалістами.
6. ПІДСУМКИ
Слайд з рекомендаціями
Модератор:
І ось на що слід
звернути увагу:
1.
Створіть
умови для максимального залучення молодого педагога в робоче середовище: повне
навантаження, участь в методичних заходах, підготовка фахових доповідей,
рефератів.
2.
Закріпіть
за молодим спеціалістом педагога-наставника, або самі станьте ним.
3. Знищіть дистанцію між собою та
педагогом: станьте в роль
коуча. Замініть фразу «Ти зобов'язаний!» на «Ти можеш!» Радійте успіхам
молодого працівника. Беріть на себе відповідальність за успіх/не успіх
підлеглого.
4. Займайтесь самовихованням та
самоосвітою, будьте сучасним менеджером освіти.
Слайд з цитатою
5. Проте не забувайте, що «Мало бути поінформованим про нові цілі, потрібно знати,
де можна використовувати ці ідеї, вміти
з ними поводитися, а не тільки захоплюватися». Майкл Фурман
Немає коментарів:
Дописати коментар